Zadbaj o swój sklep – zacznij stosować SEO PR

Wizerunek w Internecie buduje się już od pierwszych dni funkcjonowania biznesu. Sklep internetowy musi szczególnie o niego dbać, ponieważ jego sprzedaż, relacje z Klientami są zależne od wizerunku w Sieci. W momencie, kiedy informacje o produkcie można uzyskać w ciągu kilku sekund, trzeba mieć na uwadze, że dobre wrażenie można sprawić tylko jeden raz. Raz zawarte informacje w wyszukiwarce Google mogą skutecznie oddziaływać na reputację sklepu, firmy i marki.

 

Otwórz sklep internetowy

 

Czym jest SEO PR?

SEO PR to połączenie działań Search Engine Optimization z Public Relations. To nic innego jak budowanie swojego wizerunku za pomocą optymalizowania materiałów marketingowych słowami kluczowymi. Wszystko po to, aby po wpisaniu tych słów kluczowych przez docelową grupę Klientów, pokazały się treści naszego sklepu. W obecnej fazie content marketingu, to użytkownicy wyszukują informacji, które są dla nich ważne.

 

Jak przeprowadzić działania SEO PR?

1. Kieruj się do swojej grupy docelowej – odpowiadając za swoją markę sklepu, na pewno wiesz kim są Twoi Klienci. Kieruj do nich treści, których wiesz,  że poszukują.
2. Stwórz odpowiednią listę słów kluczowych – po przeprowadzonej analizie targetu, przy pomocy statystyk stron, stwórz listę słów, na których będziesz chciał przeprowadzać działania.
3. Zoptymalizuj obecne treści na stronie i twórz nowe – jeśli dotychczasowe treści nie odpowiadały zapytaniom Twoich użytkowników – zmień je, lub napisz nowe.
4. Publikuj częściej nowe treści – tworząc nowe treści możesz je publikować  na blogu swojego sklepu, w serwisach społecznościowych, w grupach tematycznych do których należysz, w portalach branżowych i magazynach.
5. Linkuj i polecaj artykuły – linkuj artykuły ze swojego bloga np. do serwisów społecznościowych i polecaj artykuły, które nawiązują do Twojej działalności, lecz nie masz do nich dostępu by je optymalizować.
6. Monitoruj swoje działania – chcesz wiedzieć w jaki sposób przyjmowany jest Twój sklep, produkty i usługi? Skorzystaj z takich platform monitoringu w Sieci jak Brand24 czy SentiOne. Uzyskasz pełne raporty na wybrane słowa kluczowe, a także informacje o sentymencie wypowiedzi (pozytywne, neutralne, negatywne).

Wizerunek sklepu internetowego

SEO w sklepie internetowym

Czy SEO PR przyda się e-commerce?

Wizerunek dla e-commerce ma niepodważalne znaczenie. Nawet najlepszy sklep internetowy może być narażony na negatywne opinie ze strony Klientów. Często podważanie zaufania ma na celu wyładowanie negatywnych emocji w wyniku otrzymania wadliwego produktu, spóźnionej wysyłki czy nie otrzymania odpowiedzi na zapytanie w mailu. W tym przypadku opinie można weryfikować za pomocą takich portali jak Opineo, gdzie w specjalnym programie „Słucham Swoich Klientów” sklep ma okazję skomentować negatywną opinię dostarczoną przez Klienta i wyjaśnić sporne kwestie.

Zadaniem SEO PR  jest promowanie pozytywnych opinii, tekstów i przychylnych treści na wcześniej wybrane słowa kluczowe. Nie różni się to wiele od tradycyjnych działań wizerunkowych, z tą jedną różnicą, że łatwiej do nich dotrzeć. Dziennikarze, redaktorzy, blogerzy, a przede wszystkim nasza grupa docelowa wyszukuje informacji o usługach, produktach i opiniach o sklepie właśnie w Internecie.

Agata Banasik