0

Wysoki poziom udogodnień oferowanych klientom – kluczem do sukcesu!

W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się o Amazonie, najczęściej w bardzo dobrym kontekście spółki, która odnosi spore sukcesy, a cena akcji notuje historyczne maksima.

Istnieje wiele spółek w tej samej branży, a jednak nie cieszą się taką popularnością jak Amazon. Wielu specjalistów, technologów, marketingowców opracowuje klucz do sukcesu. Otóż Amazon jest świetnym przykładem na to, że najlepszym kluczem do sukcesu jest odpowiednie podejście do sprawy i dużo chęci. Spółka realizuje motto: „chcieć to móc”. Stara się znaleźć wyjście z każdej sytuacji na korzyść klienta i jak najszybciej rozwiązać problem. Wiele firm może uczyć się od Amazon – czyli od najlepszych, jak traktować klienta.

Przypomnijmy sobie ile razy zostaliśmy źle potraktowani, a w przypadku wynikłego problemu w czasie transakcji pozostawieni sami sobie… Efekt takiej współpracy jest oczywisty – skorzystaliśmy z usług tej firmy ostatni raz i na pewno nie wspominamy jej miło. Co więcej, nie omieszkamy powiadomić o tym fakcie innych. Natomiast gdy wieść po Internecie się rozniesie – firma raczej nie ma szans na pozyskanie nowych Klientów. Natomiast w przypadku gdy firma miała do nas odpowiednie podejście to na pewno do niej wrócimy i to nie raz. Druga strona medalu jest także taka, że chętnie polecimy ją znajomym i przy nadarzającej się okazji będziemy pozytywnie się o niej wyrażać. A przecież komunikacja międzyludzka to najlepsza reklama dla firmy. Pozytywne komentarze zadowolonych znajomych utwierdzają nas dodatkowo, że podjęliśmy dobrą decyzję decydując się na daną firmę.

Sklep internetowy

Przykład zadowolonego Klienta:

Trzy lata temu zamawiałem na początku grudnia w niemieckim Amazonie kilka cd muzycznych i parę filmów na dvd. Część z nich była pomyślana jako prezenty gwiazdkowe. Gdy po dwóch tygodniach (a tydzień przed Świętami) paczka nadal do mnie nie dotarła, napisałem im maila informującego o tym fakcie, raczej w rozżalonym tonie, podkreślając, że miały być to prezenty dla rodziny na 24 grudnia i że martwię się o to, czy zdążą dojść na czas. Odpisali mi, przepraszając za Pocztę Polską (ich DHL miał informację, że paczka jest już na terenie Polski) i obiecując, że wyślą zamówienie (wielkości ok. 300 EUR) ponownie sprawdzonym kurierem (UPS). I rzeczywiście, przez UPS dostałem przesyłkę na czas. Pierwotnie wysłana paczka została dostarczona przez Pocztę Polską po Sylwestrze. Tak jak prosił Amazon odesłałem ją na ich koszt z powrotem. Również dwa-trzy razy zdarzyło mi się, że Amazon (dużo kupuję w niemieckim) wysyłał część zamówienia od razu, gdy było dostępne, a resztę (nawet już po dwóch dniach) bez dodatkowych kosztów wysyłki.

Zadowolonych klientów Amazon z pewnością nie brakuje. A takich przykładów moglibyśmy przytaczać nieskończenie wiele.

Pozytywnego podejścia do klienta niestety nadal brakuje naszym przedsiębiorcom, miejmy jednak nadzieje, że będą uczyć się od najlepszych i z roku na rok będzie coraz więcej takich firm jak Amazon.

„Nie martwi mnie ktoś, kto oferuje ceny o 5% niższe. Niepokoi mnie ktoś, kto może zaoferować lepsze doznania dla klienta.”Jeff Bezos, szef księgarni Amazon

Agata Banasik

Dodaj komentarz