0

Wygląd sklepu internetowego

Podobno nie warto oceniać po wyglądzie, choć w przypadku sklepów internetowych to strategiczne podejście. Dziś podpowiemy na jak powinna wyglądać strona sklepu internetowego. Według badań wynika, ze około 40% wizyt dużej części stron internetowych trwa poniżej 10 sekund. Dlatego łatwo o opinię, że pierwsze wrażenie decyduje o zatrzymaniu użytkownika na dłużej.

Wygląd sklepu internetowego ma znaczenie!

Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz byłeś w sklepie stacjonarnym dowolnej branży. Z pewnością nie raz trafiłeś na sklep, który jest przepełniony, zagracony, towar nieumiejętnie poukładany, a na dodatek nie możesz znaleźć tego, czego szukasz. Jedyne o czym myślisz w takim momencie to na pewno nie robienie zakupów, tylko o opuszczeniu tego miejsca. Dokładnie tak samo będzie się działo z Twoim sklepem internetowym. Aby Klienci chcieli dokonywać zakupów w Twoim sklepie, musisz zadbać o jego atrakcyjną stronę. Załóżmy, że już masz swój sklep ale ruch na nim nadal nie jest taki, jaki oczekiwałeś. Może to dlatego, że potencjalni Klienci czują się jak w sklepie stacjonarnym – nie mogą znaleźć tego produktu, którego chcą i zamiast poświęcić czas na szukanie, wolą iść do kogoś innego. Dlatego,  aby zwiększyć sprzedaż koniecznie musisz zainwestować w odpowiedni projekt sklepu internetowego.

Sklepy internetowe RedCart

Wyobraź sobie, że Twój sklep internetowy to witryna sklepowa, która odzwierciedla cały asortyment tego co posiadasz. Na pewno starałbyś się wystawić najlepsze (i przy okazji najdroższe) produkty by zachęcić Klientów do wejścia i dokonania zakupu. Dlatego pierwsza strona jest kluczową kwestią co do ogólnej oceny Twojego e-biznesu.

Platformy oferujące oprogramowanie sklepów internetowych posiadają gotowe szablony, co sprawia, że większość sklepów wydaje się taka sama. Jednak zamówienie indywidualnej grafiki sprawia, że będziemy w stanie się wyróżnić na tle konkurencji. Dlatego, żeby pozostać w pamięci Klientów, warto zainwestować w graficzny projekt, który zapewni nam unikalność w branży w której działamy.

Oryginalność, atrakcyjność i zaufanie.

Im bardziej wyróżniająca się grafika, tym większa rozpoznawalność nie tylko wśród Klientów, ale i w całym internecie. Dobry, oryginalny projekt na pewnie nie zostanie nie zauważony. Docenienie wysiłków będzie dokonywane za pomocą dobrych opinii oraz zwiększonej ilości zakupów.  Szata graficzna musi również wzbudzać zainteresowanie.  Dobry projekt graficzny, będzie charakteryzował się starannością wykonania, dokładnością w każdym calu. Dokładne wykonanie będzie wzbudzało poczucie bezpieczeństwa wśród Klientów oraz budziło poczucie wiarygodności wobec naszej e-firmy.

Należy pamiętać, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że Klient po wejściu na Twój sklep i zobaczeniu profesjonalnie wykonanej szaty graficznej dokona zakupów, nawet po wyższej cenie, niż u konkurencji. To właśnie przez pozytywny aspekt wizualny. Dzięki nowej, starannie dopracowanej szacie graficznej, wszystkie produkty będą sprawiały wrażenie towarów bardzo wysokiej jakości.

Strategia, również w kwestii wyglądu

Dostosuj swoją stronę do obowiązujących trendów – sprawdź co obecnie jest najmodniejsze w kwestii projektowania, bądź podając swoje wytyczne, zleć to platformie na której posiadasz sklep. Graficy z pewnością pomogą dostosować  wygląd stron do charakteru naszej branży. Pamiętaj jednocześnie, by wszystko dostosować pod odpowiednią grupę odbiorców. Jeśli zatem prowadzimy sklep z zabawkami dla dzieci, nie możemy skonstruować szaty o szarych barwach, które nie kojarzą się ze szczęśliwym, bajkowym światem dziecka.

Wybierz, na sprzedaży których produktów najbardziej Ci zależy. Jeśli posiadasz asortyment, którego nigdzie indziej nie można dostać, pochwal się tym i wyeksponuj go na stronie głównej. Nie tylko będziesz miał przewagę nad konkurencją ale przyciągniesz ich znajomych.

Funkcjonalne funkcje

Przy skupieniu się na najmodniejszej stronie w tym sezonie, nie zapominaj, że strona Twojego sklepu internetowego musi być przede wszystkim funkcjonalna. Przypomnij sobie w tym momencie sytuację ze sklepu stacjonarnego. Przecież chcesz dokonywać zakupów szybko, sprawnie, wygodnie i bezpiecznie. Zadbaj, by Klienci mogli znaleźć to, czego szukają. Stwórz przede wszystkim funkcjonalne opcje. Nawigacja oraz wyszukiwanie po kolorystyce, rozmiarze i innych charakterystycznych cechach produktu. Zniechęceni Klienci szybko odejdą jeśli będą zbyt długo szukać interesującego ich produktu przez kolejne podstrony.

Gdy przebrniemy przez dostosowywanie produktów pod względem ich cech, kolejnym etapem będzie ich odpowiednie zaprezentowanie. Nie ma szans na to, by wszystkie produkty zmieściły się na jednej stronie. Posegregujmy zatem najważniejsze i najlepsze produkty, by wyeksponować je na stronie głównej. Jednocześnie bądźmy elastyczni pod kątem zmian. Jeśli produkty, które my nie uważamy za najatrakcyjniejsze, są takimi w oczach Klientów, warto wsłuchać się w głos Klientów i zarekomendować je na stronie głównej. Ewentualnie skorzystać z Asystenta Sprzedaży, który inteligentnie będzie rekomendowała produkty podczas dokonywania zakupów.

Podsumowanie:

-zainwestuj w oryginalną grafikę sklepu

-dostosuj wygląd strony do charakteru branży, grupy docelowej

-śledź obowiązujące trendy projektowania stron

-pamiętaj o funkcjonalności strony

-rozplanuj ekspozycję swoich produktów

Agata Banasik

Dodaj komentarz