0

W jakiej branży założyć sklep internetowy?

Dla wielu osób postanowienia noworoczne wiążą się z usamodzielnieniem finansowym w postaci własnego biznesu. Coraz prostszym sposobem na własny biznes jest założenie sklepu internetowego.

Według wielu poradników oraz artykułów, branża w której powinniśmy działać powinna choć trochę wiązać się z naszymi zainteresowaniami, pasjami, bądź tez nabytym już doświadczeniem podczas pracy zawodowej. Czy warto znaleźć niszę – w której będziemy jednym z nielicznych sklepów czy zacząć sprzedawać to co inni? Zarówno pierwsze jak i druga opcja jest godna rozpatrzenia ze względu na konkurencję, różnorodność towarów a także popyt na sprzedawane przez nas produkty.

Sklep internetowy

Zatem w jakiej branży założyć sklep internetowy? Na to pytanie odpowiada w swoim artykule Andrzej Lemański na łamach portalu Mensis.

To pytanie nurtuje nie tylko nowicjuszy w e-commerce, ale może przede wszystkim starych wyjadaczy, którzy niejeden biznes już sprzedali i myślą o kolejnym.

BigCommerce, który dostarczył na amerykańskim rynku ponad 50.000 sklepów internetowych ma w tej kwestii swoje zdanie, którym postanowił podzielić się ze światem w formie infografiki.

Czy pisanie o amerykańskich trendach w Polsce ma sens? Czy e-commerce jest typem rynku globalnego, czy lokalnego? Przekonajmy się, co ma do powiedzenia BigCommerce.

Najlepiej radzące sobie w amerykańskiej sieci branże, które są polecane do startu małego biznesu to:

  • motoryzacja – 89% wzrost wśród sklepów prowadzonych przez BigCommerce,
  • jubilerstwo i akcesoria – 31% wzrost
  • gry i zabawki – 25% wzrost
  • zwierzęta i pielęgnacja zwierząt – 23% wzrost
  • komputery i oprogramowanie – 28% wzrost
  • śluby – 40% wzrost
  • zdrowie i uroda – 25% wzrost
  • sztuka i wyroby ręczne – 25% wzrost
  • sport i rekreacja – 23% wzrost
  • ogród i dom – 43% wzrost

Jak widać, amerykańskie wzrosty w kategoriach takie jak dom i ogród, zdrowie, uroda czy sport oraz pielęgnacja zwierząt pokrywają się ze wzrostami w polskim e-commerce. Wygląda na to, że polski e-commerce nie cierpi na opóźnienie fazowe względem globalnych trendów, tak jak przytłaczająca większość sektorów gospodarki w naszym kraju.

Wracając na chwile do małego biznesu w handlu internetowym warto pamiętać o podstawowej zasadzie długiego ogona, czyli poszukiwania swojej niszy w rozwojowej branży – bez prób walczenia z największymi.

Branża dla sklepu internetowego

Założenie sklepu internetowego wiąże się z wybraniem odpowiedniej branży.

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz