0

Twój sklep internetowy w Social Media

Serwisy społecznościowe opanowały już większość e-biznesów. Oprócz posiadania sklepu internetowego i zakładki O Nas warto pokazać coś więcej o swoim biznesie. Bycie obecnym w sferze społecznościowej zależy również od profilu naszej działalności. Im ciekawsza (bądź popularna) branża w której się znajdujemy – tym łatwiej będzie nam nawiązać kontakt z potencjalnymi Klientami. Od czego zatem zależy sukces na portalach społecznościowych?

Zacznijmy jednak od przeglądu najpopularniejszych serwisów społecznościowych, które są wykorzystywane przez sklepy internetowe:

Facebook – każdy go zna i każdy posiada na nim konto. Stworzenie FanPage’a trwa kilka minut i po jego założeniu możemy już zacząć promować nasz sklep. Zacznijmy od komunikacji, która najbardziej będzie pasowała do wybranej przez nas grupy odbiorców. Jednak zapewnienie sobie prawdziwych fanów, zainteresowanych naszymi usługami i produktami może zająć trochę czasu. Wartościowy content jest obecnie wyżej oceniany przez Facebooka niż obrazki i memy.
Jak go wykorzystać?
Załóż sklep na Facebooku. Wielokanałowość sprzedaży i jednoczesna łatwa komunikacja na samym portalu pozwoli zwiększyć sprzedaż i przywiązanie do firmy. Konkursy (zgodne z regulaminem), a także stworzenie aplikacji w zakładkach sprawia, że uatrakcyjnisz swój profil.

Twitter charakteryzuje się szybkością reagowania i możliwości nawiązywaniu kontaktów – także biznesowych. Choć Twitter nie jest w Polsce tak popularny jak za granicą, to warto zastanowić się czy znajdziemy tam swoją grupę docelową. Jeśli tak – to spokojnie możecie działać w tej kwestii.
Jak go wykorzystać?
Informowanie na bieżąco o nowych promocjach – to najprostszy sposób na wykorzystanie Twittera. Skrócenie linków pozwoli zmieścić się w 140 znakach. Używaj popularnych hashtagów (#) aby dotrzeć do osób, które poszukują konkretnych informacji. Dla firm, które chcą wykorzystywać  Twittera jako jedno z ważniejszych kanałów komunikacji – istnieją rozbudowane narzędzia, które można rozwijać w reklamowaniu sklepów.

Dzięki kanale na YouTube możemy reklamować swoją firmę i produkty za pomocą klipów i filmów video. Filmy, oprócz tego, że świetnie wyglądają poprawiają również konwersję strony sklepu internetowego. W filmie można zawrzeć najważniejsze kwestie, przy okazji tworząc informacje łatwe do przekazania dalej (po prostu wklejasz linka i udostępniasz dalej).
Jak go wykorzystać?
Możesz testować swoje produkty lub tworzyć z ich udziałem krótką recenzję. Z badań firmy Animoto wynika, że 58% Klientów uważa  firmy, które publikują filmy za bardziej wiarygodne od innych. To świadczy również o większej świadomości samych konsumentów wobec sklepów internetowych. Wykorzystaj potencjał swojej branży i twórz użyteczne bądź interesujące firmy i powiększaj swoje grono obserwatorów w sieci. Chcesz dowiedzieć się jak stworzyć pierwszy film video? Zatem koniecznie przeczytaj TEN artykuł.

Sklep internetowy

Pinterest jest pozycją obowiązkową dla wszystkich sklepów, które związane są z branżą fashion i aktywnie promują swój asortyment na modelkach. Idea portalu polega na przypinaniu zdjęć do swoich tablic, tworząc kolekcję ulubionych przedmiotów – również do nabycia.
Jak go wykorzystać?
Jeśli prowadzisz sklep odzieżowy, lub sklep z dodatkami to regularnie staraj się zamieszczać zdjęcia produktów na modelach, propozycjach stylizacji i sposobie łączenia ze sobą produktów będących w Twoim sklepie. Linkuj do wykorzystanych produktów

Instagram to kolejne po Pinterest miejsce do publikowania zdjęć. To doskonałe miejsce między innymi dla internetowych sklepów odzieżowych, sklepów z dodatkami do wnętrz czy rękodziełem. Dzięki stałej aktywności użytkowników możemy prowadzić real time marketing, czyli marketing w czasie rzeczywistym. O tym jak mozna wykorzystywać zdjęcia w budowaniu swojej pozycji i wizerunku w Internecie polecamy ciekawy artykuł.
Jak go wykorzystać?
Wachlarz usług lub produktów, sukcesy i nagrody, zdjęcia użytkowników wykorzystujących Twój produkt – to wszystko można pokazać za pomocą zdjęć. Im ciekawsze pomysły tym lepszy odbiór wśród obserwujących nas Klientów.

Google + to często niedoceniane narzędzie wśród właścicieli sklepów internetowych. Warto poczytać o jego możliwościach, które przekładają się na sukces marketingowy.
Jak go wykorzystać?
Fakt, że Google+ powoli dogania Facebooka jest znakiem, że niebieski serwis poprzez swoje zmiany algorytmów i zwiększeniu opłat za reklamy skłania użytkowników do poszukiwania nowych rozwiązań. W Google+ możesz tworzyć kręgi swoich Klientów i prowadzić z nimi rozmowy dzięki Hangout’om.

Podsumowanie

Występowanie w portalach społecznościowych jest obecnie cichą koniecznością, którą oprócz pozycjonowania należy systematycznie rozwijać.
W prowadzeniu profili swojego sklepu przede wszystkim należy:

– utrzymywać systematyczność wpisów,
– ciekawa bądź przydatna treść dla czytelników,
– budowanie relacji z potencjalnymi Klientami,
– szybkie reagowanie i odpowiadanie.

redcart opinie

Social Media w sklepie internetowym

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz