Strategie cenowe w sklepie internetowym

Ceny w internecie zmieniają się w szybkim tempie, przez co właściciele sklepów muszą stale trzymać rękę na pulsie. To, w jaki sposób ukształtowane są ceny w e-sklepie często determinuje sposób w jaki klienci  podchodzą do zakupów. Ty, jako właściciel sklepu musisz podjąć pełną odpowiedzialność za to, do czego przyzwyczaisz swoich użytkowników.

Poznaj strategie cenowe w sklepie internetowym i wybierz najlepszą opcję dla siebie.

  1. Strategia niskich cen – bardzo często stosowana przez nowe sklepy internetowe, które chcą zachęcić do siebie pierwszych klientów. Przez krótki czas pozwoli to zdobyć pewną część użytkowników, lecz musi być stosowana świadomie, by odnieść określone korzyści.
    Taka taktyka szczególnie jest preferowana w celu wyniszczenia konkurencji – jeden podmiot przejmuje większość internautów (zdobywa pokaźną bazę klientów, którą można wykorzystać w późniejszych etapach) i buduje swoją pozycję lidera.

    ceny produktów w sklepie internetowym

    Jak ustalić ceny w sklepie internetowym?

  2. Strategia średnich cen – oferując klientowi wartości, które są równie ważne jak cena, możesz pozwolić sobie na utrzymywanie cen na stałym poziomie. Średnie rynkowo ceny zapewniają płynność funkcjonowania sklepu. Zwłaszcza, kiedy działania marketingowe i promocyjne emanują wartościami związanymi ze strategią, misją i komunikacją marki e-biznesu.
  3. Strategoia wysokich cen – utrzymywanie maksymalnie wysokich cen trwa do momentu, kiedy w pobliżu nie pojawi się konkurencja. Wtedy lider może stopniowo obniżać ceny, zachowując rentowność. Strategia wysokich cen umożliwia sklepowi wykorzystanie momentu największego popytu na dany produkt i podniesieniu wartości netto firmy.

 

Otwórz sklep internetowy

 

Dla zdecydowanej większości konsumentów to cena jest wyznacznikiem przy dokonywaniu zakupów w internecie. Znajdź zatem swoją drogę do ustalenia cen, które zapewnią rentowność Twojego sklepu, a także zachęcą klientów.  Pamiętaj, że dla klientów równie ważna jest komunikacja sklepu, szybka odpowiedź na zapytania czy jasne przekazy dotyczące zwrotów i reklamacji.

Agata Banasik