0

SEO i marketing w sklepie internetowym

O ważności content marketingu w sklepie internetowym pisaliśmy całkiem niedawno. Tak zwany marketing treści staje się coraz poważniejszym konkurentem tradycyjnego SEO. Pozycjonowanie wciąż cieszy się zaufaniem wśród właścicieli e-biznesów, a marketing (zwłaszcza internetowy) odgrywał dużą rolę w promocji i sprzedaży. Który element staje się najważniejszy? W obecnych czasach te dwie dziedziny coraz bardziej są ze sobą powiązane i wszyscy o tym wiedzą! Dlatego za chwilę dowiesz się jak połączyć SEO i MARKETING w swoim sklepie internetowym.

Sprawdź, co jest obecnie na topie

Nie twórz treści, których czytelnicy nie będą chcieli czytać. Pomimo, że temat może być chwytliwy i dosyć oryginalny, należy zwrócić uwagę na elementy SEO artykułu. Bez kluczowych słów lub fraz, artykuł stanie się trudny do odnalezienia przez innych. Natomiast przesadne zaangażowanie strategii SEO sprawi, że publikowana treść będzie nudna i mało angażująca (co sprawi, ze nikt nie będzie przekazywał jej dalej).
Dlatego tak ważne jest odpowiednie wyważenie tematu pod względem jednoczesnej atrakcyjności (dla czytelników – potencjalnych Klientów i użyteczności (łatwiejsze wyszukiwanie naszego sklepu bądź witryny).
Chcesz sprawdzić co obecnie jest gorącym tematem używaj narzędzia GOOGLE TRENDS. Wpisując wybrane hasła możesz zobaczyć jak jego popularność zmieniała się przez wybrane okresy czasu. Przykład poniżej:

opinie redcart

Google Trends w sklepie internetowym

Wykorzystuj słowa kluczowe

Wyżej wspomniane narzędzie Google pozwala nam dostosować swoje artykuły do słów kluczowych, które wykorzystują osoby poszukujące informacji w Internecie. Aby uniknąć artykułów ze słowami kluczowymi, które są kompletnie inne niż te naprawdę wyszukiwane – zastosuj narzędzia takie jak GOOGLE KEYWORD PLAYER.
Planując tworzenie treści przede wszystkim musisz pamiętać o użyteczności dla potencjalnych czytelników. Znając najpopularniejsze słowa kluczowe dla Twojej branży szybko odnajdziesz odbiorców, a także dodatkowo polepszysz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Zyskaj zaufanie wartościowymi treściami wykorzystując jednocześnie najpopularniejsze narzędzie jakim jest GOOGLE ADWORDS. Niskiej jakości treści, treści przeładowane słowami kluczowymi lub kopiowane z innych stron automatycznie obniżają Twoją pozycję w liście wyszukiwania.

Sklepy internetowe RedCart

Pomoc Social Media 

Szerzenie wiadomości za pomocą linków do portali społecznościowych to sposób, który znają wszyscy. Stosowanie na blogu lub stronie firmowej wtyczek społecznościowych pozwala na większa interakcję użytkowników ze sklepem internetowym. Dla SEO wyniki rozszerzone (a także autorstwo) ma wpływ na klikalność artykułów czy postów. W tym przypadku można zastosować prywatne konta z zewnętrznymi portalami. Budowanie wizerunku eksperta (udostępnianie  treści ze zdjęciem i imieniem oraz nazwiskiem) wiąże się z przyciągnięciem do siebie bardziej zaangażowanych odbiorców artykułu oraz budowaniem zaufania.

W przypadku Social Media, zaangażowanie jest najważniejszym czynnikiem. Mierzenie konwersji, nawiązywanie kontaktów z partnerami biznesowymi, potencjalnymi Klientami, a także wpływowymi użytkownikami to możliwości stworzone przez portale typu Facebook, Twitter czy Google+. Interesujące treści linkuj, podsyłaj i udostępniaj do woli, pamiętając jednocześnie o swojej grupie docelowej.

Zrozum siłę SEO

Jeśli chcesz wiedzieć  w jaki sposób wykorzystać zakładki SEO w sklepie internetowym na platformie RedCart – KLIKNIJ TUTAJ

Agata Banasik

Dodaj komentarz