0

Responsive Web Design w sklepie internetowym!

Nowoczesny sklep internetowy to nie tylko najnowsze produkty i korzystanie z portali społecznościowych. To także dostosowanie się do wciąż zmieniającego się rynku, który coraz śmielej wkracza również w obszary naszych tabletów oraz smartfonów. Kto z nas chociaż raz nie przeglądał oferty swojego ulubionego sklepu na urządzeniu mobilnym? Na rynku e-commerce, a także w sklepach internetowych coraz większe znaczenie ma RWD. Tylko co oznacza ten tajemniczy skrót i dlaczego jest ważny w sklepach internetowych?

RWD, czyli…

..skrót od Responsive Web Design, który oznacza możliwość dostosowania się strony internetowej do każdej rozdzielczości ekranu na którym jest wyświetlana. Choć zwrot ten jest stosunkowo niedawno używany – został bowiem użyty pierwszy raz w 2010 roku. Ethan Marcotte z USA jako pierwszy użył tego określenia w swoim artykule o możliwościach i zastosowaniach tego typu kodowania stron. Projektowanie stron internetowych w RWD polega na rozszerzeniu kodu CSS3 Media Queries. Dzięki takiego zastosowaniu, strona automatycznie rozpoznaje wielkość ekranu urządzenia mobilnego.

Sklep internetowy

Responsive Web Design a Twój sklep internetowy

Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego warto zastosować RWD w swoim sklepie internetowym, koniecznie przeczytaj argumenty, które stoją za tą metodą. Twój sklep internetowy działa 24h/7 . Skoro jest dostępny o każdej porze i w każdym miejscu, to koniecznie musisz dotrzeć do kolejnej grupy Klientów, którzy w większości czasu używają urządzeń mobilnych jako narzędzia pracy i ogólnej komunikacji.

To właśnie użytkownicy tabletów i smartfonów są Twoją nową grupą Klientów wobec której musisz spełnić wszelkie kryteria nowoczesnych trendów, by ich zatrzymać. Czy wiesz, że na etapie projektowania strony działa się tylko na jednym kodzie źródłowym? To ułatwia nie tylko dokonywania zmian, które występują od razu, we wszystkich wersjach. Posiadając sklep w rozwiązaniu RWD nie musisz skracać tekstów Posiadając sklep internetowy w wersji Responsive Web Design rozwiązujemy problem posiadania osobnych adresów stron – dla wersji mobilnej i dla wersji normalnej. W ten sposób, łatwiej jest udostępniać linki innym, co powoduje polepszenie naszego PageRank Google.

O korzyściach dla sklepu internetowego:

  • jeden adres URL – nie posiadasz oddzielnych adresów, które mogłyby spowodować skomplikowane przekierowania; jeden adres pozwala na łatwiejsze dzielenie się linkami
  • wizerunek Twojego sklepu internetowego jest taki sam – Klient zawsze zobaczy taki sam wygląd sklepu, niezależnie od tego na jakim urządzeniu go przegląda
  • oferta sklepu jest dostępna na smartfonie i tablecie – dostosowany wygląd w każdym wymiarze, niezależnie od marki i modelu urządzenia
  • płynność strony – prostota obsługi i brak konieczności pomniejszania i przesuwania widoku
  • mniejszy koszt utrzymania strony – zamiast dwój adresów masz tylko jeden
  • większa konwersja – większa konwersja generuje większe zyski dla Twojego sklepu
  • RWD przyjazne SEO i Google – te elementy mają wpływ na Twój Page Rank

 

Aby dokładniej zobrazować tematykę Responsive Web Design, wszystkie najważniejsze aspekty zostały ujęte w poniższej infografice znalezionej na tej stronie.

Infografika Responsive Web Design

Strona sklepu internetowego i zastosowanie Responsive Web Design

Agata Banasik

Dodaj komentarz