0

Przydatne narzędzia, które zwiększą Twoją sprzedaż

Zwiększenie sprzedaży to główny cel każdego biznesu, przedsiębiorstwa, a w tym także sklepu internetowego. Świąteczna atmosfera sprzyja robieniom zakupów, a chęć sprawienia przyjemności bliskim często kłóci się z rozsądkiem i zaplanowanymi wydatkami.  Sklepy internetowe przed świętami powinny wyznaczyć sobie relatywnie osiągalne cele sprzedażowe na czas przed jak i po Świętach.

Jakie narzędzia pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? 

Platformy oferujące oprogramowanie do sklepów internetowych często wspomagają swoich Klientów działaniami marketingowymi. Czy słyszałeś kiedyś o module zwanym cross-selling oraz up-selling? Cel zarówno jednego jak i drugiego modułu jest jeden: osiągnięcie maksymalnie największego zysku z jednej transakcji. Przy okazji obie techniki ułatwiają Klientom zakupy w naszym sklepie internetowym.

Cross-selling, czyli tak zwana sprzedaż krzyżowa.

Jest to typowo marketingowa technika, polegająca na proponowaniu produktów na podstawie przeglądanego produktu. Zatem jeżeli Klient w naszym sklepie internetowym przegląda produkt typu buty do biegania, zostaje mu wyświetlana lista produktów polecanych, uzupełniających się wzajemnie. Na przykład do butów polecane będą jeszcze spodnie oraz bluza do biegania. Wszystko ma stworzyć kompletną całość. Celem cross-sellingu zatem jest przypomnienie, bądź nawet wprost podsunięcie informacji o produktach, które mogłyby mu się przydać, a o których być może zapomniał. Dzięki temu cross-selling pomaga Klientowi dokonać całościowych zakupów za jednym razem, bez konieczności przeszukiwania całej oferty w sklepie internetowym. Zakupu może dokonać od razu, dzięki czemu unikniemy sytuacji, że kupujący będzie poszukiwał produktów u konkurencji. Oznacza to dla właściciela wzrost sprzedaży podczas dokonywania jednej transakcji! Dlatego tak ważne jest skompletowanie asortymentu, który uzupełnia się nawzajem.

Sklep internetowy

Up-selling, czyli sprzedaż dodatkowa.

Najprościej tłumacząc: na podstawie preferencji zakupowych Klienta, system proponuje mu droższą wersję tego samego produktu. W ten sposób przeglądając ofertę torebki skórzanej za 200 zł, automatycznie wyświetli się informacja o produkcie droższym, bardziej luksusowym, o lepszych parametrach lub materiale. Być może Twój Klient nie wie, że posiadasz wiele ofert podobnych do siebie produktów, a być może droższa wersja by go zainteresowała. Nawet jeżeli Klient nie dokona zakupu na droższy produkt to wie, że może liczyć z naszej strony na produkty „z górnej półki”.

Podsumowując: celem cross-sellingu i up-sellingu jest maksymalizacja zysków w Twoim sklepie internetowym. Jednocześnie zmniejsza ryzyko przejścia Klienta do konkurencji oraz zwiększa zaufanie do naszego e-biznesu.

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz