0

Najlepsze słowa kluczowe dla sklepu internetowego

Oprócz oprawy wizualnej, dostosowanej oferty produktowej, szczegółowego biznesplanu i konta na Facebooku, do widoczności w Internecie konieczna jest budowa zaplecza SEO. W tym procesie mają swój udział słowa kluczowe, po których będą nas wyszukiwać Klienci. Znalezienie tych odpowiednich może wydawać się żmudne, lecz osiągalne. To właśnie one mają wpływ na nasz sukces w e-handlu. Zobacz zatem kilka najważniejszych informacji na temat słów kluczowych w Twoim sklepie internetowym i znajdź te najlepsze!

Jak działają słowa kluczowe?

Słowo, fraza, wyraz, key words – to dzięki nim możesz stać się widzialny wśród potencjalnych kupujących. Będąc użytkownikiem Internetu na pewno nie raz szukałeś produktu dla siebie lub prezentu dla kogoś bliskiego. Wpisujesz frazę, a wyszukiwarka pokazuje Ci strony, które najbardziej odpowiadają Twojemu zapytaniu. Pierwsze linki do stron sklepów mają największe szanse na sprzedaż produktu – jak się znaleźć na pierwszych miejscach?

Bądź jak Klient

Klient wie najlepiej czego szuka w Internecie. Dlatego jeśli na chwilę postarasz się wcielić w jego rolę, zyskasz nie tylko słowa kluczowe, ale i wiedzę, którą kierują się konsumenci przy wyborze sklepu i produktów. Zastanów się dlaczego ktoś miałby kupować w Twoim sklepie – wypisz wszystkie słowa, które przychodzą Ci do głowy gdy patrzysz na swój sklep internetowy. Zapisz szczegółowo ścieżkę słów, które doprowadziły do sklepu lub produktu. Taką samą ścieżką może kierować się Klient, sprawdź czy nie warto jej uprościć. Fraza nie może być ogólna, musi zawierać od 2 do 4 wyrazów.
Warto zainwestować w oryginalne i unikalne opisy produktów – te gotowe, zaimportowane od hurtowni są powielane przez każdy zintegrowany sklep. Musisz również przemawiać językiem korzyści w przystępny sposób. W tym przypadku blog idealnie będzie współgrał ze sklepem. Jeśli sprzedajesz odzież – możesz użyć bloga do publikowania treści poradnikowych, w których będą zawarte słowa kluczowe. Należy pamiętać, aby nie przesadzać z ich ilością. 3 frazy w zupełności wystarczą.

Sklepy internetowe RedCart

Obserwuj konkurencję

Obserwacja zawsze pozwala wysnuć odpowiednie wnioski. Aby sprawdzić jakie elementy wykorzystują inne sklepy, należy sprawdzić meta tagi title, description, keywords czy nawet alt tagi. Nie powielaj wszystkich działań konkurencji – coś co może działać na ich korzyść, nie daje gwarancji sukcesu komuś innemu. Przydać natomiast może się funkcja wyszukiwarki Google Suggest, która pokazuje wskazówki związane z wpisanym słowem kluczowym. Muszą one być bardzo precyzyjne. Np. muszą mówić o tym czym zajmuje się Twoja działalność, czy jakie produkty polecasz.

Dodatkowo..

Możesz użyć linków sponsorowanych. Ich ilość jednak zależy od budżetu, który obecnie posiadamy. W porównaniu do pozycjonowania za pomocą słów kluczowych – wyniki widoczne są od razu. Tworzymy kampanię, wybieramy słowa, uruchamiamy kampanię i obserwujemy, które frazy przyciągnęły do nas Klientów.

Planer słów kluczowych przygotowanych przez AdWords pozwala znaleźć najlepsze frazy i sprawdza jej popularność/częstotliwość jej wyszukiwania. Dzięki temu oceniamy, które słowa mogą być przydatne i uruchamiamy kampanię. Dodatkowo dostajemy podpowiedzi jakie frazy tematyczne są zbliżone do naszych. Musisz pamiętać o śledzeniu i monitorowaniu efektywności działań. Jeśli nie przynoszą większych efektów – nie wahaj się ich zmienić.

Jeśli Twoja sprzedaż jest regionalna – wykorzystaj to i wskaż obszar, w którym można Cię znaleźć. Np. sklep motoryzacyjny Suwałki, sklep wędkarski Szczecin, sklep z zabawkami Poznań. Grunt, to dopasowanie słów kluczowych do swojej grupy odbiorców. Jeśli nie czujesz się na siłach na szukanie, tworzenie i koordynowanie prac związanych ze słowami kluczowymi – możesz zawsze udać się do profesjonalistów.

sklep internetowy a słowa kluczowe

Jakie słowa kluczowe są odpowiednie dla Twojego sklepu?

Podsumowanie:

Stwórz najlepsze możliwe słowa kluczowe dla swojego sklepu internetowego według:

  • profilu swojej działalności
  • strategii marketingowej, która wesprze Twoje działania
  • myślenia strategicznego (jak Klient)
  • obserwowania konkurencji
  • odpowiedniej deklinacji słów
  • czasu, który chcemy poświęcić
  • budżetu, który chcemy przeznaczyć
Pamiętaj także o:
  • opisach zawierających słowa kluczowe
  • unikalnych treściach na blogu, pożytecznych dla czytelników
  • wypełnieniu zakładek SEO (w zależności od oprogramowania sklepu internetowego)
  • nie przesadzeniu w ilości słów na stronie, opisach produktów i blogu
  • unikaniu słów kluczowych, które nie pasują do charakteru sklepu internetowego

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz