0

Na co Klient zwraca uwagę w Twoim sklepie internetowym?

Po ustaleniu kwestii wyglądu, pewnie zastanawiasz się na co tak naprawdę zwracają uwagę Twoi Klienci. Dzięki naszemu poradnikowi dowiesz się co powinno przykuwać wzrok w Twoim sklepie internetowym.

Choć e-biznes wkroczył do naszego życia już na dobre, to dopiero od niedawna Klienci zaczynają dostrzegać płynące z niego korzyści. Co więcej, to Klienci zaczynają decydować, który sklep wybierają. Dostrzeżone przez Polaków zalety zakupów internetowych, między innymi takie jak niższa cena w porównaniu do stacjonarnych sklepów, bezpieczeństwo oraz łatwiejszy dostęp do produktu , stają się obecnie wytycznymi podczas wybierania sklepu internetowego. Co zatem powinien wiedzieć Sprzedawca posiadający sklep internetowy by nie odstraszyć potencjalnych Klientów?

Oto trzy najważniejsze cechy oferty sklepu internetowego według Klientów:

    1. Cena – choć wydaje się to najprostsze, to jednak wśród potencjalnych Klientów, to właśnie ona będzie po części decydowała czy zainteresują się Twoim sklepem.
    2. Bezpieczeństwo – to drugi czynnik, który jest ważny podczas podejmowania decyzji zakupowej. Klienci przede wszystkim wymagają od sklepów gwarancji zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub jej opóźnieniu. Dodatkowo ważnym czynnikiem jest odstąpienie od umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Tak według badania opinii publicznej Infas odpowiedzieli na nie ankietowani (około 90%).
    3. Czas dostawy – dla niektórych to kluczowa kwestia, która bywa przeważająca na tle całej dokonywanej transakcji. Aż 88% ankietowanych liczy na szybką oraz bezproblemową dostawę na podany przez siebie adres.

Sklep internetowy

Pozostałymi ważnymi cechami na które zwracają uwagę Klienci to:

  • wiarygodność sklepu – co za tym idzie jego dobre opinie i oceny wystawiane przez innych użytkowników (również wśród rodziny i znajomych),
  • gwarancja ochrony podawanych danych osobowych – pamiętaj o ciągłym kontrolowaniu zmieniających się regulacji dotyczących klauzul niedozwolonych,
  • dostępny regulamin,
  • szeroki asortyment dostępnych produktów – różnorodność oraz wyjątkowość produktów to gwarancja Twojego sukcesu,
  • popularność sklepu – w kolejnych poradnikach dowiesz się jak efektywnie promować swój sklep internetowy w wirtualnym świecie,
  • wygląd sklepu.

Podsumowanie:

Przyjrzyj się zatem swojej ofercie – być może Twój sklep potrzebuje lekkich zmian zarówno w kwestii graficznej jak i oferty. Będąc właścicielem sklepu musisz kierować się przede wszystkim wygodą oraz preferencjami Klientów. Dostosowując swój e-biznes od samego początku musisz słuchać głosów i rad dotyczących zarówno wyglądu, dostępności produktów. Nie zapomnij też skutecznie promować swój biznes w internecie! :)

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz