0

Jakie trendy w e-handlu będą obowiązywały w 2014 roku?

Nowy Rok to nowe możliwości oraz nowe wyzwania dla całej branży e-commerce. W Polsce branża handlu internetowego rozwija się z roku na rok. Najważniejszym wyzwaniem dla właścicieli sklepów będzie zbudowanie zaufania względem swojego biznesu. Odpowiednia obsługa przed i po sprzedaży produktu, zbudowanie więzi z Klientem oraz sprawienie, by jeszcze do nas wrócił.

Co szykuje dla nas przyszłość w sklepach internetowych?

Jeszcze więcej e-mail marketingu!

Według specjalistów to właśnie e-mail marketing cieszy się wciąż popularnością. Oczywiście pod pewnym warunkiem.

Odpowiednio dostosowany (czyli spersonalizowany pod Klienta), wysłany w odpowiednim momencie, z ofertą wyselekcjonowanych produktów zrobi większe wrażenie na Klientach, niż częste atakowanie ich skrzynek pocztowych z krzyczącymi nagłówkami o promocjach. Spersonalizowanie newslettera pod względem oczekiwań i poprzednio dokonywanych zakupów sprawi, że kupujący będzie bardziej skłonny do ponownego zakupu w naszym sklepie internetowym, ponieważ realnie zainteresujemy go dobraną dla niego ofertą.

SEO

Content is the king i każdy o tym dobrze wie. Nie każdy jednak do niego się stosuje. Zmieniające się wciąż algorytmy chociażby ze strony serwisu społecznościowego Facebook jak i samej wyszukiwarce Google. Oryginalna treść zawsze była premiowana i doceniania przez tą drugą. Facebook natomiast postanowił zadbać o jakość publikowanych postów. Zadbanie o unikalne treści spowoduje nie tylko przychylne oko wyszukiwarki, ale również zaangażowanie ze strony Klientów. Zadbaj o swoją stronę sklepu internetowego – uzupełnij opisy produktów (kopiowanie gotowych opisów z hurtowni zostanie potraktowane jako SPAM), pamiętaj o odpowiednim opisaniu załączanych zdjęć oraz filmów  do produktów – one również mają wpływ na pozycjonowanie. Dodanie opinii Klientów o sklepie i jego usługach nie tylko uwiarygodni Twój e-biznes, ale również zróżnicuje treści na stronie – ale im więcej treści – tym lepiej :)

Mobilność

Rok 2014 zapowiadany jest szumnie rokiem, w którym m-commerce zdobędzie szczyt popularności. Co prawda możliwość posiadania sklepu internetowego dostosowanego do urządzeń mobilnych to nie nowość, lecz wciąż przez właścicieli jest traktowany jako coś zbędnego. Tymczasem według badań, coraz więcej Polaków korzysta z tabletów i smartfonów nie tylko w celach rozrywkowych, lecz szuka także opinii o produktach i sklepach. Wygoda oraz możliwość łatwego przeglądania asortymentu sklepów jest w e-commerce sygnałem, którego nie można lekceważyć.

Globalna wioska społecznościowa

Nie ma już firmy, która nie posiada chociażby jednego kanału w mediach społecznościowych. Google+, Twitter czy Facebook będą miały coraz większe znaczenie w rankingach wyszukiwarek. Kanały te są jednocześnie doskonałymi narzędziami do kierowania bezpośredniego ruchu na stronę. A kierując ruch na stronę należy ją najpierw odpowiednio dostosować pod względem oferty sklepu, stworzyć unikalne treści, przyciągające zainteresowanie Klientów. Kiedy sklep jest gotowy na rozpropagowanie światu za pomocą mediów społecznościowych, nie zapominajmy o interesującym pomyśle na przeprowadzenie kampanii informacyjnej oraz dopasowaniu jej do odpowiedniej grupy odbiorców.

 

Który trend wykorzystasz oraz podtrzymasz w Nowym Roku? 😉

Niezależnie od tego, który trend będzie Twoim ulubionym – życzymy powodzenia!

Dodajemy również ciekawą infografikę – dla tych, którzy lubią popatrzeć 😉

 

Działania marketingowe 2014

Trendy e-commerce 2014

Agata Banasik

Dodaj komentarz