0

Jakie kolory mogą mieć wpływ na konwersję Twojego sklepu?

Nieważne czy Twój e-sklep przegląda kobieta czy mężczyzna – jeśli sklep internetowy nie będzie dla nich wystarczająco atrakcyjny pod względem wyglądu, nawet najdroższe reklamy nie będą w stanie ich nakłonić do dokonania zakupu. Tak jak merchandising w sklepie stacjonarnym, tak i marketing wizualny staje się jedną z najistotniejszych narzędzi, które mają na celu podnieść konwersję Twojego sklepu internetowego. Psychologiczne podejście do marketingu ma coraz większe znaczenie przy podejmowaniu decyzji dotyczących kolorystyki sklepu.

Według badań przeprowadzonych przez Quick Sprout wynika, że decydującym czynnikiem dokonania zakupu danego produktu jest jego kolor. Tak przynajmniej stwierdziło 85% badanych kupujących.

Dla laików jest to być może mało istotny fakt. Jednak to od koloru zależy jaki rodzaj emocji chcesz wywołać w Kliencie. Dlatego nie trudno zauważyć, że kolor niebieski uspokaja i koi skołatane nerwy kupujących, żółty pobudzi do działania, a czarny sprawi wrażenie luksusu.

Sklepy internetowe RedCart

Jakie kolory przyciągają? Zdecydowanie czerń, burgund, pomarańcz, zieleń i błękit. To dzięki nim, Klient przeważnie jest gotowy wydać więcej pieniędzy, niż zamierzał.

Kolory, których powinni unikać detaliści, którzy walczą o zwiększenie konwersje w swoim sklepie to – róż, szarość, błękit, czerń oraz brąz. Dlaczego?

Róż – jest stereotypowo przeznaczony do określonej płci, dodatkowo symbolizuje słabość.

Szarość – pomimo, że jest to neutralny kolor, powoduje uczucie smutku i samotności.

Błękit – ma efekt uspokajający.

Czerń – kolor kojarzony z elegancją i szykiem. Niestety także budzi lęk i kojarzy się ze śmiercią.

Brąz – jeśli jest jedynym na naszej stronie – może nudzić.

Należy jednak pamiętać, że wszelkie preferencje kolorystyczne różnią się też znacząco w zależności od płci kupującego.

Zastosowanie kolorów uzależnione jest również od tego jacy Klienci dokonują u nas zakupów. Jeśli kupują głównie emocjami i pod wpływem impulsu to najlepszymi kolorami staje się wtedy kolor niebieski, pomarańczowy i czarny.

Jeśli chcesz ściągnąć do swojego sklepu internetowego Klientów z wyliczonym, ograniczonym budżetem – przyciągnij ich kolorem białym i zielonym.

Przeciętny kupujący skuszony jest często kolorem różowym, niebieskim i karminowym.

 

How Colors Affect Conversion Rate

Jak kolor może wpłynąć na konwersję sklepu internetowego

Agata Banasik

Dodaj komentarz