Jak zmniejszyć współczynnik porzuceń koszyka w sklepie internetowym?

Porzucenie koszyka to wciąż problem, ponieważ 7 na 10 wejść lub rozpoczętych transakcji w sklepie internetowym kończy się brakiem finalizacji zamówienia. Choć to plaga wśród polskiego rynku e-commerce, istnieje kilka ważnych wskazówek, które mogą pomóc w dokończeniu każdej rozpoczętej transakcji w sklepie online. Zatem jak zmniejszyć współczynnik porzuceń w sklepie internetowym?

 

Oto kilka sposobów na zmniejszenie współczynnika odrzuceń w Twoim sklepie internetowym:

1. Kupony rabatowe i promocyjne zwiększają konwersję ze względu na oczywistą korzyść finansową dla Klienta. Dzięki kuponom, można zyskać nawet kilkukrotnie wyższą konwersję, gdy zakupy są wysokiej wartości.

2. Umieszczenie informacji o przewidywanym czasie realizacji i dostawy zwiększa konwersję o 1,6%.

3. Płynność realizacji zakupu i optymalizacja pól formularzy do wypełnienia mają większe znaczenie niż liczba kroków w koszyku.

4. Wzrost konwersji przy zakupach tańszych  był większy, jeśli Klienci nie byli zmuszani do rejestrowania się w sklepie lub logowania.

Porady i wskazówki e-commerce

E-commerce i problem współczynnika

 

Kilka rad jak wzmocnić efekt NIE PORZUCANIA koszyka w sklepie:

1. Wzmocnienie zaufania – używanie prostych sformułowań, które są jasne dla Klientów zwiększą zaufanie, a także są prostym przekazem, że zamówienie będzie wynosiło dokładnie tyle, ile jest to pokazane w całkowitym koszcie zamówienia.

2. Informowanie o krokach do celu – może pomóc w tym pasek etapu zamówienia, lub informacja tuż przy przycisku do kolejnego kroku koszyka. Należy pamiętać, że takie informowanie będzie również istotne w przypadku, gdy Klient będzie chciał zrezygnować z dalszej realizacji zamówienia w sklepie internetowym.

3. Udany projekt – wygląd sklepu ma znaczenie i Klienci zwracają uwagę na takie elementy jak menu, kategorie (np. w formie obrazkowej), a także przycisk koszyka. Nowoczesny sklep internetowy pokazuje skróconą listę produktów znajdujących się w koszyku.

4. Prowadź Klienta do celu i nie rozpraszaj – doprowadzenie Klienta do formularza zamówienia, który jest prosty i przejrzysty do wypełnienia to główny cel sklepu internetowego. Nie warto w międzyczasie rozpraszać Klienta dodatkowymi promocjami w sklepie, ankietami czy dodawaniem opinii o produktach.

5. Skonstruuj proste formularze – w swoich formularzach usuń niepotrzebne pola do wpisywania danych. Niech pozostaną pola niezbędne do logowanie takie jak login, hasło, potwierdzenie hasła i adres e-mail.

Życzymy powodzenia!

Agata Banasik