0

Jak założyć sklep internetowy? Część IV

W poprzedniej części naszego poradnika omawialiśmy jak przygotować się pod względem poprawnego regulaminu sklepu. Wszelkie aspekty oraz punkty jakie muszą się znaleźć w dobrze skonstruowanym regulaminie również zostały opisane. Zatem kiedy mamy wdrożoną wizję naszego sklepu i już grafika sklepu internetowego jest wdrożona – nadszedł kolejny etap – odpowiednia prezentacja produktu!

Ponieważ nie od dziś wiadomo, że w sklepach internetowych najbardziej przyciągającym elementem zakupowym  jest atrakcyjny wygląd strony i produktu. Dla każdego Klienta, który chce dokonać zakupu ważne jest zarówno zdjęcie jak i dokładny opis. Zaczynając jednak od prezentacji..

..w technologii 3D

Wkraczając w świat nowych możliwości technologicznych, sklepy internetowe również zaczynają doceniać coraz to nowe opcje w prezentacji naszego asortymentu.  Czy jednak taka prezentacja przekona potencjalnego Klienta? Obecnie, statyczne zdjęcia to często za mało. Kupując internetowo nie mamy możliwości dotknięcia produktu, dokładnego obejrzenia go z każdej strony. Dlatego doskonałym substytutem okazują się prezentacje w 3D. Dzięki nim możemy zobaczyć produkt z różnych punktów widzenia a także w wielokrotnym przybliżeniu. Możliwość jego obracania w 360 stopniach pozwala zademonstrować produkt w całej okazałości, pokazując w atrakcyjny sposób jego cechy. Jak stworzyć internetową prezentację produktu w 3D? Otóż produkt widoczny z każdej strony – musi najpierw zostać przeskanowany, a uzyskany obraz połączony za pomocą specjalnego programu. Zdaniem specjalistów – takie rozwiązanie jest o wiele bardziej skuteczniejsze, a także tańsze od prezentacji produktu w formie filmu. 

Sklep internetowy

Prezentacja produktu a branża

Wiadomo, że to co popularne i aktualnie jest w modzie musi być stosowane przez wszystkich. Szczegółowe pokazanie produktu z pewnością znajdzie swoje powodzenie w branży elektronicznej (AGD, RTV) czy wnętrzarskiej (meble, designerskie dodatki). Atrakcyjne zaprezentowanie produktu w postaci wizualizacji z pewnością wyzwoli większą chęć jego posiadania, a to bezpośrednio wpływa na sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Im bardziej „skomplikowany” produkt, tym bardziej wizualizacja staje się lepszym odzwierciedleniem rzeczywistego wyglądu.

Opisy produktów

Choć często mówi się o tym, że dokładny opis produktu to połowa sukcesu, wielu właścicieli sklepu kopiuje opisy z innych stron, lub kopiuje je od hurtowni z której biorą produkty. Mimo, że opisywanie produktów jest czasochłonne (zwłaszcza dbając o to, żeby każdy opis był oryginalny), to w dłuższej perspektywie czasu przynosi same pozytywne skutki. Dlaczego? Ponieważ dobry opis jest lepiej traktowany przez wyszukiwarkę Google. Możesz zatem liczyć, ze znajdziesz się wyżej w wynikach wyszukiwania niż sklepy, które kopiowały opisy. Dzięki nie duplikowanym treściom zwiększysz także swoją sprzedaż.

Zachęcający opis, przedstawiający bliżej cechy produktu, bardziej skłoni Klienta do zakupu niż jedno, krótkie zdanie. Jednocześnie opis nie może być za długi – bo to zniechęci do czytania. Skracaj zdania, wydobądź z nich najistotniejsze szczegóły. Nie stosuj jednak tekstów dłuższych niż 75 słów. Stosuj przy tym styl pisania taki, jakim posługiwaliby się Twoi Klienci – to Ty musisz dostosować się do nich. Jednocześnie przemawiaj do Klientów językiem korzyści – np. „ta zwiewna sukienka nadaje się zarówno na wieczorne wyjście jak i spotkanie z koleżankami w kawiarni”. Zastosowanie jednego produktu w wielu sytuacjach – czyż nie jest to zachęcające?

Według wyników badań eyetracking’u – ludzkie oko jedynie skanuje cały tekst i wyłapuje tylko wybrane elementy tekstu. Przeważnie są to pierwsze dwa zdania opisu produktu. Dlatego w nich musisz zawrzeć najważniejsze informacje. Opis wydaje Ci się zbyt ogólny? Szczegółową specyfikację techniczną umieść pod spodem – każdy zainteresowany szczegółami tam spojrzy. Pamiętaj aby w nazwie produktu znajdowała się pełna nazwa – to ułatwi wyszukiwanie produktu jak i Twojego sklepu.

przedstawienie produktu

Jak przedstawić produkt, by skutecznie zachęcił do zakupu?
Źródło zdjęcia: http://productlabs.pl/

Agata Banasik

Dodaj komentarz