0

Jak założyć sklep internetowy? Część II

W poprzedniej części naszego poradnika poruszyliśmy tematy dotyczące początków zakładania sklepu internetowego. Pragmatyczna część dotycząca zakładania działalności gospodarczej, stworzenia odpowiedniej początkowej strategii oraz doboru asortymentu już za nami :) Uzbrojeni w wiedzę i odpowiednie narzędzia rozpoczynamy kolejny etap tworzenia sklepu internetowego.

Choć temat wyboru oprogramowania sklepu internetowego to temat rzeka, staramy się przybliżyć nieco najważniejsze cechy dobrego oprogramowania. Stworzenie własnego e-biznesu to często ważny krok dla osób rozpoczynających przygodę z branżą e-commerce. Dlatego mamy nadzieję, że dzięki naszym radom, wszystkie te osoby ze spokojem będą logować się do swoich paneli administracyjnych :) Zaczynamy zatem kolejną część naszego poradnika..

Wybór oprogramowania do naszego sklepu internetowego

Przede wszystkim wybierzmy oprogramowanie, które będzie odpowiadało naszym wymaganiom. Ponieważ każdy ma inne wymagania, warto wybrać platformę, która oferuje jak najwięcej przydatnych narzędzi do prowadzenia naszego sklepu :) Oprócz doświadczonych Sprzedawców zapraszamy do przeczytania naszego poradnika również osoby, które po raz pierwszy będą zakładać swój sklep internetowy. W związku z tym przygotowaliśmy zbiór najważniejszych cech, które powinno spełniać oprogramowanie.

Sklep internetowy

Czym zatem powinno cechować się oprogramowanie godne uwagi?

  1. Łatwość założenia sklepu oraz jego instalacji – to pierwszy krok, który podobnie jak pierwsze wrażenie, trwa kilka sekund. Jeśli jego instalacja sprawia problemy już na początku – to co będzie dalej? Prawidłowe oprogramowanie pozwala nam na szybką rejestrację swojej domeny na platformie w ciągu paru minut.
  2. Panel administracyjny – zaraz po założeniu sklepu możemy się  już do niego zalogować. Na co szczególnie należy zwrócić uwagę? Przede wszystkim na intuicyjność, przejrzystość oraz funkcjonalność. To dzięki niemu będziemy kontrolować wszystko co dzieje się w naszym sklepie internetowym – ważne są zatem usystematyzowane kategorie.  Przyjazny panel administracyjny cechuje się inteligentną kategoryzacją, która sprawi, że będziemy wiedzieli w którym miejscu znajduje się interesująca nas funkcja.
  3. Możliwość integracji – niezależnie od branży w której będziesz chciał działać, niezależnie czy z tego skorzystasz, czy nie – warto dowiedzieć się o możliwości integracji z hurtowniami, serwisami aukcyjnymi, porównywarkami cen, płatnościami i kurierami. Wybierając oprogramowanie warto mieć to wszystko, przecież nie wiadomo kiedy może się przydać 😉
  4. Aktualizacje – zaletą dzierżawy oprogramowania typu Saas jest nie ingerowanie Sprzedawcy w najnowsze aktualizacje. W przypadku oprogramowania pudełkowego, musiałby sam wprowadzać wszelkie zmiany. Czasem własnoręczne wprowadzanie uaktualnień nie zawsze kończy się powodzeniem – to powoduje stratę czasu oraz nerwów. Dzięki gotowemu oprogramowaniu sklepu internetowego, jego posiadacz będzie zawsze miał najnowszą wersję. Trendy w branży e-commerce zmieniają się szybko, system pozwala Ci na korzystanie z jego najnowocześniejszych opcji. Co dodatkowo ważne – wszystkie aktualizacje dokonywane są bezpłatnie (w przypadku oprogramowania RedCart)
  5. Bezpieczeństwo – nie możesz spać po nocach w obawie, że ktoś mógłby się włamać do Twojego e-biznesu? Tak jak w przypadku sklepu stacjonarnego – prawdopodobieństwo włamania się jest możliwe, lecz w internecie można zastosować odpowiednie zabezpieczenia. Dowiedz się, czy oprogramowanie oferuje pakiet zabezpieczeń. Taki pakiet często jest dodatkowo płatny – warto jednak zainwestować w bezpieczeństwo. Wykradnięcie ważnych informacji o produktach i Klientach jest równie dotkliwe jak kradzież w sklepie stacjonarnym.
  6. Grafika – możliwość stworzenia indywidualnej grafiki pozwala na wyróżnienie się wśród innych sklepów – sprawdź, czy jest taka możliwość w przypadku oprogramowania, które chcesz wybrać.
  7. Konfiguracje z.. – tak jak w przypadku punktu 4. – sprawdź, czy można rozszerzać swoją działalność o serwisy aukcyjne oraz założenie sklepu na portalu Facebook.
  8. Dodatkowe funkcje – sprawdź, co oprogramowanie może Ci jeszcze zaoferować. Przydatne na pewno okażą się narzędzia marketingowe, dzięki którym od samego początku działalności będziesz mógł promować się w internecie. Pozycjonowanie na słowa kluczowe, możliwość opisów pod względem pozycjonowania, a może kupon od Google AdWords?
  9. Pomoc – jeśli masz jakikolwiek problem, pytaniem wątpliwość musisz mieć się do kogo zwrócić. Kontakt do firmy oferującej oprogramowanie powinien być zarówno poprzez formularz elektroniczny jak i specjalną infolinię.
  10. Opłaty – ceny bywają różne, tworzone przez różne firmy, dlatego nie możemy konkretnie stwierdzić, które jest lepsze lub gorsze pod względem cenowym. Zwróć uwagę na wszystkie wcześniej wymienione cechy oprogramowania. Porównaj cenę do stosunku oferowanych możliwości. Tylko wtedy będziesz mógł wybrać odpowiednią dla siebie ofertę.

Mamy nadzieję, że taka krótka specyfikacja pozwoli osobom, które wkraczają w branżę handlu internetowego wybrać odpowiednie dla siebie oprogramowanie. A co za tym idzie – udany start. Życzymy powodzenia!

Agata Banasik

Dodaj komentarz