0

Jak prowadzić firmowego bloga w sklepie internetowym?

Na pewno wiesz, że budowanie pomocnych treści dla swoich Klientów jest dobrym posunięciem. Obecnie blogi to coś więcej niż tylko prowadzenie wirtualnego pamiętnika przez osoby prywatne. Coraz więcej firm, a zwłaszcza sklepów internetowych zna potencjał drzemiący w niepozornym blogu.  Będąc właścicielem zastanawiasz się jednak od czego zacząć lub o czym pisać na swoim blogu? Przeczytaj nasz wpis, a być może Cię zainspirujemy:)

1) Do czego służy blog?
Tak już wspomnieliśmy chwilę temu – blogowanie przestało być domeną tylko osób prywatnych. Blog w obrębie firmy pozostaje wykorzystywany przez właścicieli sklepów internetowych, pracowników, specjalistów od sprzedaży i działu marketingu. Jest doskonałym narzędziem do rozpowszechnienia informacji na temat historii firmy, sklepu, produktu, czy po prostu chwaleniu się informacjami. W zależności od posiadanej platformy na którym prowadzony jest sklep, blog jest bezpłatny i znajduje się w obrębie sklepu. Jeśli jednak w oprogramowaniu nie przewidziano miejsca na blog – nie macie się czym martwić – można go założyć chociażby na popularnym WordPress, czy Blogger. Każdy, kto umiejętnie będzie prowadził bloga, skutecznie wykreuje wizerunek sklepu czy firmy. Jakość i częstotliwość wpisów wpływa na wzrost rozpoznawalności marki i możliwości pozyskania nowych Klientów.

2) Blog – pierwsze kroki
Przede wszystkim zapoznaj się ze strukturą bloga. Jeśli posiadasz bloga w obrębie sklepu, ponieważ taką funkcję umożliwiają platformy sklepów internetowych – blog zapewne będzie częścią zakładek w opcjach. W większości przypadków tworzenie wpisów na blogu jest bardzo proste i nie wymaga wiedzy informatycznej. Dodawanie zdjęć do przygotowanego tekstu to nie tylko uatrakcyjnienie wpis, ale sprytne korzystanie potencjału SEO. Poprzez właściwe dodanie meta-tagów i słów kluczowych pomoże Google indeksować Twojego bloga. Olbrzymie możliwości ukryte w za pomocą niepozornego bloga, lub jego zakładek ma również wpływ na pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego!

Sklep internetowy

3) Aktywacja
Po zapoznaniu się z najdrobniejszymi zakamarkami bloga, nadszedł czas, by stał się on widoczny dla Google. Jak to zrobić? Na początku, blog bez treści będzie kolejną bezwartościową stroną dla robotów Google. Jednak z czasem, gdy będziemy dokładać do niego wartościową treść, ze słowami kluczowymi na które pozycjonuje się Twój sklep – zyskamy w rankingu! Zacznij zatem aktywnie uczestniczyć w blogowym życiu swojej firmy!

4) Połączenie
Stosując wtyczki do portali społecznościowych, łatwiej będzie Twoim Klientom udostępniać ciekawe treści . Jeśli spodoba im się infografika bądź tematyka, sami chętniej będą udostępniać wpis w mediach społecznościowych. Na pewno prowadzisz profile swojego sklepu w takich portalach jak Facebook, Pinterest, Twitter, Google+, YouTube czy Vimeo. Poświęć na blogu pewne miejsce, by łatwo było kliknąć „Lubię to” i pokazać innym interesującą treść.

5) Treść
Interesujące wpisy, które przyciągną uwagę Klientów i odpowiedzą na ich podstawowe pytania. Pamiętaj, że treść nie może się powtarzać i nie może być kopiowana z innych stron. Jedynie własnoręcznie napisane teksty zdobędą przychylność Google i zdobędą unikalnych użytkowników. Nie wiesz o czym pisać? Na początku spytaj sam siebie – „o czym Ty chciałbyś przeczytać wchodząc na tego bloga?”. Jeśli nadal nie masz pomysłu, spytaj swoich pracowników, jakie kwestie najczęściej dotykają Klientów. W zależności od branży w jakiej działasz – proponuj swoim czytelnikom ciekawostki z branży, nowości, a także sposoby wykorzystywania nowych produktów. Jeśli Twój e-biznes to pasja to nie bój się o tym mówić! Prowokuj do dyskusji, zadawaj pytania – odpisuj na negatywne komentarze zawsze ze spokojem. Po upływie czasu, Twój firmowy blog stanie się małą społecznością. Jest to również ważny aspekt, dzięki któremu Klienci zyskują zaufanie wobec sklepu i Sprzedawcy.

Podsumowanie
Regularne dodawanie wpisów pozwoli pozyskać czytelników w postaci nowych Klientów. Tworzenie i rozwijanie bloga pozwoli Ci zobaczenie swojego sklepu internetowego z zupełnie innej perspektywy. Być może odkryjesz coś, co warto byłoby w nim zmienić, lub jakie produkty dodać do oferty? Poświęcony czas na wpisy z legalnymi praktykami SEO na pewno nie będzie zmarnowany.

 

Blog w obrębie sklepu

Jak zaznaczyć swoją obecność w Internecie za pomocą bloga firmowego?

 

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz