0

Jak Polacy kupują odzież i dodatki w e-sklepach? – Gemius (infografika)

Średnio 250 zł podczas jednej transakcji – tyle wydają Polacy w sklepach internetowych z odzieżą, obuwiem i akcesoriami. Dwie trzecie odwiedzin kończy się jednak porzuceniem koszyka zakupów. Gemius przeprowadził pierwszą analizę porównawczą polskiego rynku e-commerce na przykładzie branży modowej.

Badania pokazały, że średnia wartość zamówienia w sklepach z takim asortymentem wynosi 254 zł, zaś średnia cena oferowanych produktów to 146 zł.Spośród tych internautów, którzy wrzucają towar do wirtualnego koszyka, większość opuszcza e-sklep, nie kończąc transakcji (67 proc.). Co trzeci internauta kupuje wybrany towar (33 proc.). Klienci e-sklepów z przeanalizowanej branży nabywają najczęściej dwa przedmioty.Z badań wynika również, że średni czas pobytu na stronach e-sklepów wynosi niespełna siedem minut (6 minut 56 sekund). W ramach jednej wizyty e-klient dokonuje średnio siedmiu odsłon.Z kolei wskaźnik porzuceń, który pokazuje, ile procent klientów opuszcza stronę, generując tylko jedną odsłonę, czyli wchodzi na nią i z niej wychodzi, wynosi 39 proc.– Stosunkowo niski wskaźnik porzuceń strony wskazuje na dominację dużych, rozpoznawalnych marek, na których strony wchodzimy bezpośrednio lub wpisując ich nazwę w wyszukiwarce – twierdzi Mateusz Gordon, ekspert od e-handlu firmy Gemius.

Ekspert dodaje również, że większość z odwiedzających e-sklepy to klienci powracający, a niski wskaźnik odrzuceń sugerować może efektywnie prowadzone działania retargetingowe. Zdolność zatrzymania użytkownika mają z kolei dobrze spersonalizowane serwisy największych marek, z dobrą nawigacją.

O badaniu
Dane pochodzą z pilotażowego badania przeprowadzonego w styczniu 2014 r.

zakupy w sklepach odzieżowych

Infografika na temat zakupów w sklepach odzieżowych

Tekst oraz grafika pochodzi z portalu Marketing-news

Agata Banasik

Dodaj komentarz