Integracja sklepów RedCart z Amazon

Amazon to największa platforma sprzedażowa na świecie, która w oczach klientów zyskuje najwięcej dzięki atrakcyjnym cenom, ogromnej różnorodności i dostępności produktów oraz doskonałej obsłudze klienta, polegającej przede wszystkim na szybkiej wysyłce towaru. Chociaż informacje na temat uruchomienia sprzedaży poprzez Amazon w Polsce okazały się póki co tylko plotkami, handel na europejskich platformach może okazać się dobrą ścieżką rozwoju dla polskich sklepów internetowych oraz polskich producentów. Dla e-sklepów, które zdecydują się na ekspansję poprzez Amazon, platforma sklepów internetowych RedCart przygotowała niezwykle praktyczne rozwiązanie w postaci możliwości integracji z europejskimi platformami Amazon Marketplace.

Prosta integracja

 

Platforma sklepów internetowych RedCart wzbogacona została o praktyczną możliwość, dzięki której właściciel e-biznesu może w prosty i szybki sposób uruchomić integrację swojego sklepu internetowego z Amazonem i wystawiać na Amazon produkty, które posiada w swojej ofercie. Integracja umożliwia szybkie załadowanie nazwy produktu, jego opisu, zdjęć, ustawienie ceny. Dzięki integracji możliwa jest także systematyczna, obustronna synchronizacja stanów magazynowych, pozwalająca na bieżącą aktualizację informacji o dostępności produktów. Za pomocą jednego przycisku w panelu administracyjnym naszego sklepu decydujemy, na której z pięciu europejskich platform sprzedaży wystawić produkt, bowiem posiadanie profesjonalnego konta sprzedawcy w Amazon umożliwia handel na amazon.de, amazon.co.uk, amazon.fr, amazon.it oraz amazon.es. Integracja sklepów RedCart z Amazon ułatwia także zarządzanie zamówieniami, które pojawiają się w panelu naszego sklepu internetowego spływając z Amazon Marketplace. Pozwala na odbieranie zamówień do sklepu w czasie rzeczywistym, czyli po dokonaniu zakupu przez klienta. Umożliwione zostało także ustawienie cen produktów w walucie euro z uwzględnieniem marży Amazon oraz pozostałych warunków obowiązujących na danej z europejskich platform, związanych przede wszystkim z podatkami oraz zarządzanie opisami w języku obcym odpowiednim dla danego konta.

Istnieją dwie możliwości wystawiania produktów na Amazon Marketplace: jeśli dany produkt znajduje się już w katalogu Amazon i posiada oryginalny, nadawany każdemu z produktów kod identyfikacyjny (ASIN) oraz zachowane wraz nim dane na jego temat, wystawienie tego produktu do sprzedaży nie wymaga przeprowadzania skomplikowanej procedury wprowadzania wielu informacji wymaganych przez Amazon; co jest konieczne w przypadku dodawania nowych produktów do katalogu. Integracja sklepów RedCart z Amazon pozwala w szybki i łatwy sposób wystawiać do sprzedaży produkty znajdujące się już w katalogu Amazon, które można odnaleźć na podstawie kodu EAN.

 

Nowe możliwości

Integracja sklepów RedCart z Amazon to sposób na dotarcie do ogromnej liczby nowych klientów zgromadzonych na pięciu europejskich platformach Marketplace: amazon.de, amazon.co.uk, amazon.fr, amazon.it i amazon.es. Jest to możliwe dzięki temu, że Amazon integruje swoje platformy, przez co sprzedający zyskują możliwość prowadzenia sprzedaży z jednego konta. To ekspansja na ogromny i bardzo chłonny rynek, w którym klienci cenią sobie doskonałą obsługę, szybką wysyłkę oraz ogromną różnorodność i dostępność towarów w atrakcyjnych cenach. Także fakt, że Amazon wybudował na terenie naszego kraju trzy centra logistyczne stwarza nowe możliwości: wysyłka towaru do magazynów znajdujących się pod Wrocławiem lub Poznaniem jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku prowadzenia sprzedaży na amazon.de i jest znacznie tańsza niż transport do magazynów Amazona rozrzuconych na terytorium kraju, w którym chcemy sprzedawać.

 

Integracja sklepów RedCart z Amazon

Integracja sklepów RedCart z Amazon

 

Poznaj warunki Amazon

Planując sprzedaż w międzynarodowym sklepie Amazon, pamiętać należy przy tym o konieczności dokonania formalności związanych z założeniem konta sprzedawcy. W celu skorzystania z integracji, jaką oferuje RedCart wymagane jest posiadanie bądź założenie tzw. konta profesjonalnego, które umożliwia wystawianie nieograniczonej ilości produktów oraz zdobycie dostępu do narzędzi ułatwiających zarządzanie ofertą sprzedażową i stanem magazynowym. Profesjonalne konto (w odróżnieniu od podstawowego – basic: możliwość wystawienia do 40 produktów miesięcznie), nie ogranicza co do liczby wystawianych produktów i stwarza więcej możliwości skutecznej promocji asortymentu, łączy się natomiast z koniecznością opłacania stałego, miesięcznego abonamentu. Zaczynając współpracę z Amazonem możemy zdecydować się na bezpośrednią wysyłkę do klienta lub korzystanie z potężnego i prężnie działającego zaplecza logistycznego, jakim są magazyny Amazona. Klienci preferują to rozwiązanie, ponieważ dzięki niemu otrzymują zamówiony towar w krótkim terminie czasu. Nie bez znaczenia są tu także usługi wprowadzone przez Amazon, takie jak program Prime oferujący darmową dostawę w ciągu dwóch dni oraz dostęp do bazy 40 tys. filmów i seriali w internetowej platformie Amazonu. Jak przytacza wyborcza.pl, posiadacze usługi Prime wydają na zakupy znacznie więcej niż pozostali kupujący. Do kosztów związanych ze sprzedażą na Amazon (poza opłatą za prowadzenie konta) wliczyć należy prowizję od każdego sprzedanego produktu, której wysokość zależy od kategorii do jakiej produkt należy; natomiast przy ustaleniu ceny dla klienta ostatecznego pamiętać należy oczywiście o uwzględnieniu podatków obowiązujących na terenie kraju, w którym chcemy sprzedawać.


Unikatowy produkt lub dobra cena

Integracja sklepów RedCart z Amazon daje e-biznesom praktyczne i użyteczne narzędzie, dzięki którym mogą zdywersyfikować swoją działalność i otworzyć się na nowe, bardzo chłonne rynki. Trzeba jednak pamiętać oczywiście o dokładnym zapoznaniu się z warunkami, jakie Amazon narzuca na sprzedających oraz z pewnością przekalkulować opłacalność inwestycji. Z jednej strony bowiem Amazon oferuje dotarcie do ogromnego rynku oraz zapewnia doskonałą obsługę klienta, z drugiej – oznacza dużą konkurencję, przede wszystkim cenową. Z pewnością największy potencjał w tym kanale sprzedaży mają produkty unikatowe, takie, których nie mają jeszcze w ofercie inni sprzedający. Jest to bowiem trzecia – obok niskich cen i obsługi – cecha, za która klienci kochają Amazon: można na nim znaleźć dosłownie wszystko. Dlatego więc decyzja o podjęciu sprzedaży na Amazon może okazać się momentem przełomowym przede wszystkim dla tych dla polskich e-sklepów, które oferują dobre jakościowo, oryginalne produkty w atrakcyjnej cenie.

Źródło: e-biznes.pl

Agata Banasik