0

Ile kosztuje sklep internetowy?

Pytanie, które zawsze nurtuje początkujących Sprzedawców, którzy postanowili założyć własny biznes – ile kosztuje sklep internetowy? Istnieją w Internecie złote rady na to jak założyć sklep internetowy za darmo, lecz nigdy nie będzie on ani funkcjonalny, ani całkowicie za darmo.

Kwestie, które mogą już na samym początku sprawić w zakłopotanie to między innymi: na czym sklep będzie „postawiony” (hosting), czy będą w nim potrzebne modyfikacje techniczne (co wiąże się z zatrudnieniem informatyków i programistów), czy będę miał się do kogo zgłosić w przypadku awarii sklepu, skąd będę mieć grafikę sklepu? Takie pytania łączą się typowo ze sklepami, które są szeroko omawiane jako darmowe i wolne od dodatkowych kosztów.

W przypadku sklepów internetowych będących w modelu SaaS wyżej wymienione kwestie są rozwiązywane dzięki możliwościom oprogramowania, bezpłatnej obsłudze Klienta, a także dodatkom, które udoskonalą e-sklep.

Wersja 1 – Tani

Sklep internetowy, który posiada najistotniejsze elementy prowadzenia biznesu – oprogramowanie wraz z hostingiem i subdomeną. Aby biznes funkcjonował zgodnie z prawem, niezbędne będzie posiadanie przez niego regulaminu. Zwłaszcza w zbliżających się zmianach w nowej ustawie o prawach konsumenta (i to juz 25 grudnia). Oprócz aspektu prawnego sklep powinien posiadać certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo dokonywanych transakcji: rejestracji w sklepie czy dokonywania płatności. Sklep posiada wszelkie narzędzia i funkcjonalności, które oferuje dostawca oprogramowania. Ponieważ każdy sklep ma możliwość wysyłania newslettera, warto posiadać szablon, który jest dostosowany do wyglądu sklepu. Spójność graficzna w tanim sklepie internetowym jest równie ważna jak w przypadku dużego sklepu z liczną ilością produktów. Dlatego podstawowy pakiet graficzny pomoże ujednolicić wizję właściciela z wymaganiami nowoczesnego projektowania szablonów.

Jeśli sklep nie posiada własnych produktów może skorzystać z opcji integracji z hurtowniami. W przypadku najniższego abonamentu limit produktowy będzie wynosił 1 000 sztuk w sklepie. W sklepie może być również 1 administrator.

Wersja 2 – Wygodny

Sklep, który posiada podstawowe funkcje, lecz został wzbogacony między innymi o multisklep (czyli posiadania dodatkowego sklepu w obrębie jednego panelu administracyjnego), responsywną wersję szaty graficznej (RWD), a także całą kreację identyfikacji wizualnej sklepu (szablon newsletter, szablon aukcji, logotyp sklepu, wigdget i favicona).

Limit produktów w średnim abonamencie wynosi 10 000. Sklep może posiadać 3 administratorów, dzięki czemu może zatrudniać dodatkowych pracowników, którzy mogą mieć ograniczony dostęp do danych, których nie chcesz ujawniać. Jest to szczególnie przydatne, jeśli chcesz np. aby firma z zakresu pozycjonowania zajmowała się wyłącznie zagadnieniami SEO w Twoim sklepie.

Sklepy internetowe RedCart

Wersja 3 – Kompletny

Sklep posiada największą liczbę produktową, bo aż 50 000. Jest to opcja dla największych sklepów internetowych, które chcą rozwijać swoją sprzedaż poprzez wiele kanałów. W tym pomocny może okazać się multisklep i subsklep (czyli osobny sklep, który działa jako wyodrębniony dział całego sklepu). W przypadku tworzenia całej identyfikacji wizualnej sklepu, w skład w której wchodzą wszystkie elementy graficzne, a w cenie pakietu graficznego RWD jest już w cenie pakietu. Dla dużego sklepu internetowego to doskonała opcja w przypadku zatrudnienia dodatkowych pracowników. Wybrane opcje sklepu dla administratora mogą być zablokowane.

UWAGA: wszystkie ceny podane w tabeli są CENAMI NETTO. Jest to wyłącznie symulacja kosztów dla początkujących sprzedawców internetowych.

Zobacz, które funkcje są dla Ciebie najważniejsze i zdecyduj jakie cechy musi mieć Twój sklep internetowy:

ile_kosztuje_sklep_internetowy

Agata Banasik

Dodaj komentarz