0

Dropshipping w sklepie internetowym – część VI

Dropshipping stał się już stałym elementem, którego poszukują osoby zainteresowane prowadzeniem sklepu internetowego. W kończącym się już powoli cyklu dropshippingowym postaramy się odpowiedzieć na ostatnie najważniejsze kwestie dotyczące tego modelu sprzedaży.

1. Dropshipping a działalność gospodarcza

Aby legalnie sprzedawać w Internecie należy założyć działalność gospodarczą – co do tego nie ma większej wątpliwości. Dlatego niezależnie od wybranego modelu sprzedaży, każde przedsiębiorstwo posiada prawa i obowiązki  wobec Klientów jak i w związku z posiadaniem działalności gospodarczej. Rozliczenia z Urzędem Skarbowym odbywają się normalnie, tak jak w przypadku rozliczeń ze sklepem stacjonarnym. Właściciel sklepu rozlicza się z Klientem, a następnie sklep internetowy otrzymuje fakturę od hurtowni. Dropshipping staje się umową, która istnieje pomiędzy sklepem a hurtownią. Początkujący Sprzedawca internetowy nie musi inwestować środków finansowych na wcześniejsze zakupienie towaru. To pozwoli uniknąć sytuacji w której są sklepy stacjonarne – wybranie złych produktów na początku co spowodowało zamrożenie kapitału. To również przekłada się na ograniczoną ofertę dla Klienta.

2. Czy istnieje minimalna wartość zamówienia w hurtowni?

W zależności od hurtowni istnieje możliwość wysyłki towaru o wartości od 1 zł. Ponieważ w modelu dropshipping to hurtownia wysyła produkty do Klienta, zaleca się aby wcześniej skontaktować się z hurtownią w celu upewnienia się czy obsługuje zamówienia bez kwoty minimalnej. Obecnie na rynku Polskim tylko najlepsi dostawcy z wybranych branż oferują taki sposób zamówienia.

Sklepy internetowe RedCart

 

3. Czy hurtownia pobiera opłaty za współpracę w modelu dropshipping?

Przed rozpoczęciem współpracy z hurtownią (a co za tym idzie i integracją), warto upewnić się, że ten sposób sprzedaży jest bezpłatny. Jednak może zdarzyć się, że hurtownia będzie pobierała opłaty za wysyłkę do Klienta. Opłaty mogą zostać doliczone do każdego zamówienia. Dlatego  szczególnie zalecamy wcześniejszy kontakt z wybraną hurtownią.

4. Jakie dostajemy wsparcie od hurtowni?

Najlepiej przygotowane hurtownie na rynku posiadają przygotowane oferty w pliku XML lub CSV. W ofercie oprócz produktów Klienci mogą znaleźć między innymi:
zdjęcia produktów w wysokiej jakości – dzięki temu nie posiadając własnych zdjęć można skorzystać z gotowych, często pochodzących wprost od producenta produktu
opisy produktów – pełne opisy stworzone dla każdego produktu, by ukazać jego oryginalność
video – filmowa prezentacja produktu często jest uatrakcyjnieniem dotychczasowej oferty

Hurtownie również często same polecają systemy sklepowe, z którymi najchętniej współpracują i polecają swoim Klientom. Oferują również pomoc w zakresie merytorycznym pod względem współpracy.

5. Jak ustalić marżę?

O ile hurtownia nie narzuca z góry swoim sklepom ustalonej marży minimalnej poniżej której Sprzedawcy nie mogą sprzedawać produktów, może to stworzyć sytuację w której pomiędzy sklepami wytworzy się walka cenowa. Dlatego nie ma narzucanej marży minimalnej na produkty z danej hurtowni, ale jedynie ustalenie sugerowanej marży sprzedaży. Sprzedawcy, którzy maksymalnie obniżają cenę produktu sami powodują zepsucie rynku i zminimalizowanie zysków.

Aby nie konkurować z innymi sklepami ceną produktu, warto zastanowić się nad poprawą swojej jakości – może zmiana szaty graficznej, dzięki której nowi Klienci zdobędą zaufanie wobec sklepu, unowocześnienie obsługi (np. Live Chat na stronie sklepu internetowego), rabaty i promocje, prowadzenie bloga firmowego, obsługa po-sprzedażowa czy stosowanie newslettera. Po nawiązaniu relacji z Klientem i zdobyciu jego zaufania okaże się, że nie do końca cena stanowi główną rolę.

Życzymy powodzenia!

Jak założyć sklep internetowy z dropshipping

Model sprzedaży dropshipping w sklepie internetowym

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz