0

Dropshipping w sklepie internetowym – część V

W poprzednich częściach poradnika dowiedzieliśmy się między innymi, jak wygląda zamówienie przez Klienta, jak wygląda integracja samego sklepu z hurtownią pod względem technicznym, a także jak wygląda przesyłka w modelu dropshipping.

Masz już gotową koncepcję na własny sklep internetowy – zweryfikuj ją z rzeczywistością!

Sprawdź, czy BRANŻA w której chcesz prowadzić sklep w modelu dropshipping jest przygotowana do prowadzenia takiej sprzedaży. Być może będzie tak, że nisza w której chciałbyś prowadzić e-biznes nie posiada zaplecza dropshippingowego. W tym przypadku możesz zmodyfikować swój pomysł i dostosować się do branż w których hurtownie dropshipping działają.

Zobacz także, czy w branży, w której chcesz prowadzić sprzedaż widnieje duża konkurencja na rynku. Jeśli będziesz jedyny w branży, który nawiązał współpracę z hurtownią, masz dużą szansę na bycie konkurencyjnym na rynku i zyskasz olbrzymią przewagę.

Dokonaj wyboru najlepszej HURTOWNI. Skontaktuj się z hurtownią w celu podpisania najlepszej dla siebie umowy i sprawdź model rozliczeniowy z hurtownią. Wybierz produkty, które chciałbyś sprzedawać w swoim sklepie.  Dopasuj warunki umowy pod względem marż i cen produktów, by stać się konkurencyjnym na rynku. Jeśli produkty w hurtowni mają atrakcyjną cenę, możesz zarobić na marży również od przesyłki.

Sklep internetowy

Zanim jednak znajdziesz odpowiednią hurtownię, sprawdź czy jest zintegrowana z PLATFORMĄ sklepów internetowych na której chciałbyś prowadzić swój e-biznes. Tutaj znów do wyboru przychodzą różne formy oprogramowania: dedykowane, pudełkowe lub Saas. W przypadku każdego z nich, niezależnie od wyboru zapoznaj się ze wszystkimi walorami i funkcjonalnościami.  Zobacz czy dane oprogramowanie  oferuje integracje z hurtowniami, systemami magazynowymi czy bezpośrednim fakturowaniu z poziomu sklepu internetowego. Im więcej możliwości rozwoju tym lepiej dla Twojego biznesu! W przypadku modelu Saas możesz założyć sklep testowy, gdzie podczas 14 dni możesz wypróbować możliwości oprogramowania. Jeśli Ci się spodoba – możesz założyć sklep!

Po znalezieniu platformy, hurtowni, wybraniu produktów i dokonaniu integracji – czas na WPROWADZENIE PRODUKTÓW do sklepu. Jeśli hurtownia udostępnia swoją ofertę w postaci plików XML lub CSV to od razu możemy wprowadzić produkty do sklepu i rozpocząć sprzedaż. Dobrze przygotowane pliki zawierają opis i zdjęcie produktu. To zapewnia nie tylko profesjonalny wygląd ale i szybkie rozpoczęcie sprzedaży. Zalecana jest jednak z czasem zmiana opisów produktów w myśl zasad content marketingu jak i zgodnie z zasadami SEO.

Kiedy Twój sklep już jest gotowy – masz indywidualną grafikę sklepu, pozmieniane opisy możesz zacząć PROMOWAĆ swój sklep. Rozpocznij od wybrania słów kluczowych na które chcesz się pozycjonować. Jeśli nie masz pomysłu lub potrzebujesz porady – skontaktuj się z profesjonalistami od pozycjonowania. Niektóre platformy sklepów internetowych mają wbudowane własne narzędzia, które wspomagają pozycjonowanie. Nie zastąpi to jednak usług profesjonalistów. ROZWIJAJ swój sklep

TESTUJ funkcjonalności i nie bój się zrezygnować z rzeczy, które nie działają. Integracje potrafią zepsuć się w najmniej odpowiednim momencie. To strata zarówno wizerunku jak i nieudanych transakcji. Każdy etap testuj pod względem ścieżki zakupowej. Jeśli coś nie działa jak na leży – postaraj się znaleźć platformę, która udostępnia również pomoc techniczną.

sklep internetowy dropshipping

Jak założyć sklep internetowy dropshipping

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz