0

Dropshipping w sklepie internetowym – część IV

W poprzedniej części poradnika opowiadaliśmy o tym jak rozpocząć współpracę z hurtownią i jak wygląda konfiguracja sklepu. Dziś, omówimy temat przesyłek, które według zasad dropshippingu leży po stronie hurtowni. Rozbiliśmy je na poszczególne, aczkolwiek bardzo ważne kwestie.

KOSZTY

Czy hurtownie pobierają opłaty za wysyłkę? To najczęstsze pytanie, które zadają osoby, które chcą rozpocząć sprzedaż w modelu dropshipping. Niektóre hurtownie koszty pakowania, jak i samych materiałów użytych do pakowania oferują ze swojej strony bez uiszczania opłaty. Dzięki temu przedsiębiorca nie będzie ponosił dodatkowych kosztów. Dlaczego tak się dzieje? Hurtownie wliczają to w cenę samego produktu.

MATERIAŁY

Wybór materiałów do pakowania jest adekwatny od specyfiki samego produktu. Jeśli wysyłany towar jest trwały, o niewielkim gabarycie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby został wysłany w specjalnie zabezpieczonej kopercie bąbelkowej. Natomiast produkty podatne na uszkodzenia mechaniczne (i na dodatek większe) są pakowane w karton wypełniony styropianem bądź innymi materiałami chroniącymi przed uszkodzeniem produktu.
Materiały dostosowywane są również od metody wysyłki. Możliwości są różne w zależności od tego, czy produkt wysyłamy poprzez firmę kurierską, Pocztę Polską czy Paczkomaty. Wytyczne od wybranego przewoźnika wpływają na sposób pakowania.

OPISY PRZESYŁEK

Czy Klient dowie się, że dostarczony towar pochodzi tak naprawdę od hurtowni, a nie od sklepu w którym zamawiali produkty? Hurtownia wysyła towar w imieniu swojego Klienta. Paczka nie powinna zatem zawierać żadnych informacji odnośnie dostawcy.

ŚLEDZENIE PRZESYŁEK

Obecnie każda wysyłka posiada swój indywidualny numer, dzięki któremu po wpisaniu na stronie doręczyciela paczki można sprawdzać jej status. Posiada taki system zarówno Poczta Polska, Paczkomaty jak i popularni kurierzy.

Sklep internetowy

REKLAMY

Niektóre hurtownie  dają możliwość dodawania promocyjnych materiałów dostarczonych przez właścicieli sklepów internetowych. Mogą to być na przykład ulotki, foldery, kody rabatowe, wizytówki, gadżety upominkowe. Jeśli hurtownia wyrazi zgodę, może użyć taśmy pakującej z logo i danymi sklepu internetowego. Wystarczy, że wcześniej wszystkie materiały dotrą do hurtowni z wyraźną instrukcją na jakiej zasadzie materiały reklamowe mają być dołączone do przesyłki.

sklep internetowy dropshipping

Dropshipping integracja z hurtownią i wysyłka

Podsumowanie:

Poradnik ma charakter przybliżenia schematu działania hurtowni, które działają w modelu dropshipping. Należy pamiętać, że każda hurtownia ma własne zasady oraz regulaminy na których opiera swoje działania. Aby dowiedzieć się dokładnie czy istnieją koszty i możliwości reklamowe NALEŻY OSOBIŚCIE SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z HURTOWNIĄ – telefonicznie lub mailowo w celu uzyskania niezbędnych informacji.

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz