0

Dropshipping w sklepie internetowym – część II

W poprzedniej części poradnika, w którym opisujemy zastosowanie dropshippingu w sklepie internetowym przedstawiliśmy podstawowe zagadnienia z zakresu tego nowoczesnego modelu sprzedaży. W tej części postaramy się przedstawić – jak dropshipping wygląda w praktyce.

Dropshipping – od czego zacząć? 

Wspominając wcześniej o tym, jakie korzyści wynikają z rozpoczęcia sprzedaży w modelu dropshipping dla początkującego sprzedawcy internetowego – nadszedł czas na wprowadzenie tego planu w życie.
Na początek istotne będzie posiadanie systemu, bądź oprogramowania naszego sklepu, które umożliwia dokonania integracji z hurtownią. Integracja najczęściej polega na założeniu swojego konta na stronie hurtowni, by móc uzyskać dostęp do oferty. W zależności od systemu na którym pracujemy – dzierżawa oprogramowania, wersja pudełkowa czy dedykowana – wprowadzamy swoje dane w celu połączenia się systemu z hurtownią. Zaciągnięcie produktów po raz pierwszy do naszego sklepu przeważnie następuje w godzinach nocnych (ze względu na mniejszą liczbę odwiedzin Klientów sklepu w godzinach nocnych). Stany magazynowe są aktualizowane kolejno co kilka godzin.

Sklep internetowy

Jak wygląda proces zamówienia w sklepie internetowym?

Czyli jak to mniej więcej wygląda..
Klient odwiedza nasz sklep, wybiera produkt i składa zamówienie. W tym momencie generowane jest zapytanie do dostawcy o dostępność produktu. Rezerwowana pozostaje wybrana przez Klienta ilość sztuk (jeśli hurtownia posiada taką ilość w magazynie). Do systemu sklepu trafia informacja o potwierdzonej ilości sztuk. Kolejnym krokiem jest wygenerowanie potwierdzenia transakcji dla Klienta i czekanie na dokonanie wpłaty. W momencie zaksięgowania kwoty przez dystrybutora wpływa informacja  o kolejnych etapach zamówienia. System lub sprzedawca w sklepie internetowym dokonuje płatności hurtowni (pomniejszając kwotę o wysokość marży). Po opłaceniu zamówienia, hurtownia przygotowuje towar do wysyłki. Pakując ją i wysyłając wprost na adres podany przez Klienta. Niektóre hurtownie dają możliwość użycia materiałów reklamowych przygotowanych przez sklep internetowy – ulotek, folderów, taśm z logo firmy.

UWAGA: w zależności od danej hurtowni – kwestie opłat i wysyłek mogą się różnić!

sklep internetowy dropshipping

Dropshipping w sklepie internetowym

 

Podsumowanie:

Istotną kwestią jest poprawny i szybki przepływ danych. Dzięki temu współpraca z hurtownią przynosi korzyści dla sprzedawcy, jak i Klientów. Jeśli system oprogramowania sklepu jest sprawnie skonstruowany, sprzedaż może odbywać się praktycznie bez większego udziału człowieka. Dlatego ważne jest, by zakładając bezpłatny sklep testowy, mieć możliwość wypróbowania dokonania integracji. Model dropshippingowy jest coraz częściej stosowany wśród nowo powstałych sklepów internetowych.

Zalety:

– pakowanie oraz wysyłka towaru należy do hurtowni
– brak rozbudowanej bazy logistycznej – magazynu i dodatkowych przestrzeni do pakowania towarów
– brak rozliczeń, obsługi reklamacji – to również należy do hurtowni

Wady:

– brak  natychmiastowego odbioru przesyłki przez Klienta
– zależność od dystrybutora
– ewentualne pomyłki od strony hurtowni

Agata Banasik

Dodaj komentarz