0

Dropshipping w sklepie internetowym – część I

Każdy sprzedawca internetowy prędzej czy później usłyszał tą tajemniczą nazwę. Jest krótka, pociągająca, angielska i bardzo nowoczesna. Dropshipping – bo to o nim mowa – czy jest wyjściem dla początkujących sklepów internetowych? Jakie są wady i zalety tego nowoczesnego modelu sprzedażowego? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania w naszej nowej serii poradników o dropshippingu.

Czym jest dropshipping?

Obecnie w e-commerce to wciąż jeszcze nowy model sprzedaży, który pozwala młodym przedsiębiorcom na szybki start – nie ponosząc przy tym wysokich kosztów początkowych. Każdy kto zaplanował założenie sklepu internetowego, wie również o kosztach, które stoją na początku zakładania działalności gospodarczej. Dlatego dropshipping może być świetnym rozwiązaniem na samym początku założenia swojego biznesu.

Dropshipping mówiąc w skrócie to model sprzedaży, który opiera się na zbieraniu przez sklep internetowy zamówień spływających przez Klientów. Następna część realizacji zamówienia stoi wyłącznie po stronie hurtowni, importera, producenta lub dystrybutora z którym nawiązaliśmy współpracę w tym właśnie modelu.

Sklep internetowy

Nie musisz zatem przejmować się kompletowaniem zamówienia i jego wysyłką – to wszystko stoi  po stronie hurtowni. Unikniesz dzięki temu dodatkowych kosztów związanych  z kupnem i magazynowaniem towaru, kompletowaniem i pakowaniem towaru, a także jego wysyłką. Zatem jedyną rolą sklepu internetowego jest przyciąganie do siebie Klientów, oferowanie produktów w swoim sklepie, zbieranie zamówień, rozliczaniu zamówienia i dostarczeniu do dostawcy.

Podsumowanie:

W początkowej fazie, czyli w czasie zakładania działalności gospodarczej i zakładaniu sklepu internetowego model drosphippingu jest opłacalny dla nowych sprzedawców. Dlaczego? Otóż dla wszystkich, którzy chcą mieć funkcjonalny sklep i chcą sprzedawać produkty w branży związanej z elektroniką, ubraniami, książkami czy erotyką – jest to idealny sposób na rozpoczęcie biznesu. Bowiem płacisz hurtowni oferującej współpracę w dropshippingu dopiero wtedy, kiedy Klient zapłaci Tobie. Zatem nie ponosisz ryzyka nieopłaconych przesyłek.

Zalety:
– niskie koszty początkowe
– brak wysokich kosztów związanych z kupowaniem towarów
– skupienie się na innych aspektach biznesu – np. pozycjonowaniem i promowaniem sklepu

Wady:
– znalezienie sprawdzonego dostawcy
– mały wpływ na przebieg transakcji

Dropshipping w sklepie internetowym

Sklep internetowy w modelu dropshipping

Agata Banasik

Dodaj komentarz