0

Crowdsourcing w marketingu sklepu internetowego

Brakuje Ci pomysłu na wartościowe treści albo chcesz pozyskać nowe idee do swoich projektów?
Aby dowiedzieć się tego, co jest naprawdę cenne, czyli o tym jak poprawić swój produkt lub usługi – zapytaj się swoich Klientów czego od Ciebie oczekują.
Nie ma nic cenniejszego niż informacje prosto od najbardziej zainteresowanych, czyli Klientów Twojego sklepu internetowego.  Wykorzystaj bazę, którą masz, by polepszyć jakość swojego sklepu internetowego.
Wykorzystaj crowdsourcing w marketingu, tak jak zrobiły to wcześniej wielkie marki jak Coca-Cola, Apple czy Ikea.

Dotychczas istniało przekonanie,  że firma przekazuje jedynie jednostronne komunikaty. Odkąd media społecznościowe zyskały na popularności, marki zdały sobie sprawę, że komunikacja staje się podstawą pozyskania i zatrzymania przy sobie Klienta. W ten sposób obustronny głos staje się bezkonkurencyjnym źródłem wiadomości i pomysłów na udoskonalenie usług i produktów. Wywołanie szumu wokół swojego contentu może początkowo wydać się trudne – lecz warto poczekać na efekty związane z wykorzystaniem bazy własnych Klientów.

Rozmawiaj – Słuchaj – Ucz się od Klientów – Ulepszaj swój biznes

Sklepy internetowe RedCart

Case study

Popularna analiza przypadku staje się elementem, który jest ciekawym sposobem na pokazanie prawdziwych doświadczeń Klientów z Twoim sklepem internetowym. Być może zaistniała sytuacja, która wymagała szczególnego traktowania i udało się ją rozwiązać w sposób zaspokajający obie strony? Aby case study było wiarygodne, musi być oparte na wiarygodnych opiniach i danych. W tym przypadku Ty, jako sklep internetowy musisz opisać historię w tak ciekawy sposób, by czytelnicy sami sięgali do lektury analizy przypadku. Wszelkie omawiane problemy w przypadkach z Klientami

Wywiady

Wywiad, jako luźna forma przedstawienia swojego biznesu stanie się ciekawszą lekturą niż zwykły, długi tekst. Wywiad taki – na początku z pracownikami sklepu i Tobą, właścicielem w roli głównej – może zostać przedstawiony w zakładce „O nas” lub „O firmie”. Kiedy dodasz czynnik ludzki do swojego biznesu – staniesz się wiarygodniejszy, Klienci zaczną Ci ufać, a przez to będziesz postrzegany jako wiarygodny Sprzedawca. Po czasie trwania Twojego sklepu na rynku internetowym możesz wysłać do Klientów zapytanie, czy nie chcieliby dodać kilka słów od siebie o Twoim e-biznesie.  Opinie Klientów obecnie są najmocniejszymi czynnikami, które umacniają ostateczną decyzję zakupową. Wywiad możesz udoskonalić taką marketingową formą jak Storytelling.

Filmy

Filmy to forma, dzięki której Twoi Klienci będą mogli puścić wodze fantazji i we własny sposób opowiedzieć Ci dlaczego wybrali Twój sklep/Twoją markę. Korzystając z siły Social Media zadaj konkretne pytanie: „Czy dzięki zakupom w sklepie sprawiłeś komuś fajny prezent”? Wybierz kilka inspirujących wypowiedzi i opublikuj je na swoim koncie (oczywiście, za wcześniejszą zgodą użytkownika – o czym wcześniej musi zostać powiadomiony). Wirusowe rozprzestrzenianie się filmików wśród znajomych i dalszych znajomych stanie się najlepszą formą reklamy, o której każdy marketingowiec może sobie wyobrazić.

Ankiety

Aby dowiedzieć się co Twoi Klienci myślą o sklepie – zapytaj ich. Po zebraniu dużej ilości danych możesz stworzyć infografikę lub wykres pasujący do reszty wyglądu Twojego sklepu. Sondaże, które pomogą Ci dowiedzieć się o oczekiwaniach i potrzebach Klientów możesz wykorzystać na firmowym blogu. Dzięki bezpośredniemu zapytaniu  o punkt widzenia ze strony Klientów zyskasz ich zaufanie, ponieważ to ich samych pytasz o zdanie.  Wszelkie przeprowadzone sondaże, kwestionariusze pozwolą uzyskać odpowiedzi na Twoje pytania dotyczące oczekiwań wobec Twojego sklepu. Im lepiej poznasz potrzeby potencjalnych i obecnych Klientów – tym lepiej przygotujesz się do wdrożenia przygotowanych wcześniej przez siebie zmian. Natomiast Twoi Klienci poczują się dzięki temu ważni i potrzebni, a Ty zyskasz zaufanie i polepszysz sprzedaż w sklepie.

Marketing sklepu internetowego

Sklep internetowy na platformie RedCart

Agata Banasik

Dodaj komentarz