0

Ciche wyróżnienie się z tłumu, czyli content marketing w Twoim sklepie internetowym

O contencie, czyli też dalej zwanym content marketingu powiedziano już wiele. Pomimo, że wciąż podkreśla się jego znaczącą rolę w pozycjonowaniu, tworzeniu opowieści o marce a także budowaniu więzi z Klientami. To mimo wszystko wielu właścicieli sklepów internetowych nie zdaje sobie sprawy, że sami potrafią zaszkodzić swojej firmie.

Stosując unikalną treść, pisząc o tym na czym się znasz – czyli na produktach (bo przecież się znasz) – Twoi Klienci będą bardziej skłonni uwierzyć osobie, która wie o czym mówi, niż posiada skopiowane informacje z hurtowni lub innych portali. Zaufanie zdobywa się tylko jeden raz. Dlatego dowiesz się teraz, jak możesz je uzyskać.

Content is King

Znajdujemy go wszędzie – na forach, w grupach dyskusyjnych, w komentarzach. Czasem nawet nie zauważamy, gdzie możemy go spotkać. Dlatego to jest siłą content marketingu – nie tylko nie narzuca się swoją obecnością, ale także przy okazji niesie ze sobą istotne informacje. I to informacje, których właśnie Twój Klient szukał.

Czego szuka Twój Klient?

Tak – treści. Poszukuje ich nie dlatego, że kojarzy dany produkt z daną marką w danym sklepie. Szuka informacji, które pomogą mu w dokonaniu wyboru. Jeśli stworzysz treści, które okażą się dla niego pomocne, zbudujesz w świadomości pozytywne skojarzenie z firmą. Jeśli będziesz dostarczał treści (np. w formie poradnika) regularnie, tym większa jest szansa na zbudowanie silnej więzi, co w efekcie będzie skutkowało sprzedażą produktu. Po prostu Klient wybierze to, co już zna (chociażby z „czytania”), niż to co jest mu całkowicie obce. Warto zatem, żeby firma – Twój sklep miał możliwość pojawiania i uzupełniania treści w kilku miejscach . Wtedy będzie mógł zapisać się w pamięci potencjalnych Klientów.

Sklep internetowy

Jaka treść?
Treści mogą być kształtowane w zależności od okoliczności (np. Święta, Walentynki), w ramach wprowadzania nowego produktu, jako wiadomości prasowe lub po prostu promujące Twoją działalność. Możliwości i okoliczności jest wiele. W content marketingu należy jednak rozdzielić te wartościowe dla Klienta – nie reklamujące (choć mówiące o np. nowym produkcie), od tych tworzonych specjalnie pod skrzydła reklamy, często posiadające również suche fakty np. o firmie (informacje prasowe).

Up!

Dobrze pewnie wiesz, że im więcej wartościowych treści, tym więcej odwiedzin Twojej strony. Skąd to się bierze? Otóż jest to typowy model dzielenia się z innymi. Jeśli czytelnikowi spodoba się dana treść, to z pewnością przeniesie ją dalej, do znajomego. To z kolei stwarza możliwość dalszego rozprzestrzeniania artykułu przez kolejnych znajomych. W ten sposób polecenia przekazywane w linku do Twojej strony wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarce. To z kolei daje większą szansę na dotarcie do większej grupy odbiorców.

Do cierpliwych świat należy

Efekty nie przychodzą z dnia na dzień. Działania content marketingowe są skuteczne, lecz wymagają dodatkowego uzbrojenia się w cierpliwość. Dlaczego to trwa tak długo? Wszelkie te podejmowane działania mają na celu nie tylko SKUTECZNE zdobycie Klienta, ale również TRWAŁE jego pozyskanie a także ZATRZYMANIE przy sobie. Wiadomo nie od dziś, że najlepszy Klient to stały Klient. Zdobyłeś już jego zaufanie, buduj je i pielęgnuj, a wtedy zyskasz źródło dochodów, które tak szybko nie wyschnie. Co więcej, zadowolony kupujący to również darmowa reklama wśród jego znajomych. Zyskujemy zatem podwójnie.

Storytelling

Zwykłe teksty reklamowe przechodzą do lamusa wraz ze starym rokiem. Aby poprawić swoją sprzedaż musisz mieć coś więcej niż chwytliwe hasło. Klienci chcą wiedzieć więcej – o Tobie, o historii firmy, o produktach, o wszystkim! Nie kupują tylko dlatego, że podoba im się produkt. Pokazując siebie od „ludzkiej” strony, zyskasz

Twój sklep ionternetowy powstał z miłości do gadżetów? Chciałeś tylko dorobić do etatu – a odkryłeś w sobie żyłkę handlowca? Opowiedz o tym! Klient odkryje w Twojej firmie nie tylko superlatywy cenowe. Odkryje, że po drugiej stronie monitora znajduje się człowiek, który z pasją, profesjonalizmem a także wiedzą kontaktuje się i wysyła do nich zamówienia :)

Content – świadomość – relacja – sprzedaż.
Oto podsumowujący łańcuch zdarzeń wynikający z dobrego content marketingu.

Content marketing

Długotrwałe stosowanie content marketingu stanie się potężnym narzędziem w budowaniu relacji z Klientem oraz naszej pozycji w wyszukiwarce. Źródło zdjęcia: http://workwithdavidwood.com

 

Agata Banasik

Dodaj komentarz