0

Chcesz pracować w branży e-commerce?

Jesteś osobą, która interesuje się nowymi technologiami i branżą e-commerce? Właśnie poszukujesz pracy, a nudna praca na etacie Cię nie interesuje? Masz większe ambicje i chcesz zmienić swoją dotychczasową pracę? Dowiedz się jakie wymagania stawia przed takimi osobami jedna z najszybciej rozwijających się branż na rynku w Polsce.Branża e-commerce, bo to właśnie o niej mowa, w Polsce jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu. Gospodarka internetowa posiada bowiem ponad 16 tysięcy sklepów internetowych. Sklepy te zatrudniają nawet 500 tysięcy osób.Niewiele jednak osób wie, jak wszystko wygląda w praktyce. Z oficjalnych prognoz CBOS-u („Internet 2013”), z Internetu w roku 2014 będzie korzystać aż 2/3 Polaków (66%), a co za tym idzie – większość z nich może stać się potencjalnymi klientami sklepów internetowych. Polska na tle reszty Europy może się pochwalić stałą tendencją wzrostową. Według szacunków, wzrost obrotów w ciągu najbliższych kilku lat może wzrosnąć nawet do 40% („European B2C Ecommerce Report 2013”). Jakie wnioski mogą z tego płynąć? Im więcej zakładanych biznesów internetowych, tym większe szanse na zatrudnienie osób, które będą je prowadziły. Nie da się ukryć, że najszybszy wzrost zakładania sklepów internetowych odbywa się w większości największych miast w Polsce. – Wrocław, Poznań, Kraków, Warszawa, Katowice. Jednak mniejsze miasta i miejscowości nie ustępują – i to właśnie one również będą miały wpływ na zatrudnienie w lokalnych społecznościach.Jakie cechy są najbardziej poszukiwane w osobach, które chcą rozpocząć pracę w branży e-commerce, a także kto ma największą szansę na realizacji swoich planów?

1. Ciekawość nowych trendówBranża, która zmienia się z dnia na dzień wymaga nie tylko pracę w szybkim tempie, ale również monitorowanie aktualnych trendów. Praca na wysokich obrotach wymaga również szybkiego reagowania na problemy techniczne sklepu, ciągłego podglądania konkurencji, a także zaskakiwania Klientów pod względem oferty. Codziennie wdrażane są nowe rozwiązania, które należy dokładnie przeanalizować, ciekawe projekty, które wykonuje się na co dzień są interesujące, lecz na dłuższą metę potrafią zmęczyć nawet najtwardszego zwolennika e-commerce.

2. Technika i reklama idą ze sobą w parze

Nowe rozwiązania wymagają ich szybkiego zastosowania. Zaplecze informatyczne zawsze będzie potrzebne w branży e-commerce. Poszukiwani są zarówno graficy i programiści – znawcy, dla których żadne kody programistyczne nie są tajemnicą. Firmy w branży poszukują najlepszych specjalistów IT, którzy będą skutecznie wdrażali nowe zastosowania techniczne w życie. Tak samo jak informatyków, grafików i wdrożeniowców potrzebni są również specjaliści od marketingu. To od nich bowiem zależy płynne działanie pomiędzy promowaniem marki, sprawną komunikacją z Klientami w mediach społecznościowych jak i posługiwaniem się skutecznymi narzędziami napędzającymi e-biznes.

3. Freelancerzy na start!

Będąc zdolnym freelancerem każdy ma szansę zostać zauważonym w branży e-commerce. Korzystanie z usług freelancerów pozwala odetchnąć pracownikom etatowym. Nie oznacza to jednak, że taka osoba nie ma szans na dalszą współpracę.

Sklep internetowy

4. Umiejętność strategicznego myślenia

Przede wszystkim u osób, które chcą pracować w branży e-commerce ważna jest umiejętność analizy sytuacji. Dokładne monitorowanie konkurencji oraz nowości na rynku pozwalają tworzyć nowe strategie, dzięki którym zapewnimy rozwój naszej firmie. Oprócz szeroko omawianej pomysłowości i mocno zdewaluowanego określenia kreatywności – istotna jest ciągłe realizacja przyjętej na początku strategii firmy. Zatracając się w realizacji strategii, nie można zapomnieć o najważniejszej kwestii: odnalezieniu złotego środka pomiędzy rozwojem a oczekiwaniami Klientów. Czym firma chce podbić serca Klientów? Co zaoferuje innego niż konkurencja? Czy wyróżnić się za wszelką cenę? Wszystkie te rozważania należy na spokojnie przemyśleć i omówić pomysły z innymi pracownikami. Im więcej nowości pojawia się na rynku – tym bardziej musimy zrobić selekcję ich zastosowań w firmie.

5. Niekoniecznie zgodnie z kierunkiem

Kto ma szansę zdobycia pracy w branży e-commerce? Nie jest przesądzone, że pierwszeństwo mają Ci, którzy skończyli studia informatyczne lub typowo handlowe czy sprzedażowe. Jeśli osoba ubiegająca się o dane stanowisko będzie wyróżniała się wyjątkowymi umiejętnościami (wynikającymi na przykład z realizowania swoich pasji), a specjaliści odkryją w niej potencjał – ma szansę na zdobycie stanowiska. Wiadome jest, że ukończenie specjalistycznych kierunków pozwala na wybicie się z grona kandydatów. Warto jednak spróbować swoich sił – to nic nie kosztuje, a nieograniczone możliwości zdobycia umiejętności w nowej pracy są ogromne.

Podsumowując:

Rozwijająca się branża e-commerce stawia nowe wyzwania – zarówno przed ubiegającymi się o pracę, jak i przed pracodawcami. Nauczenie nowego pracownika wartościowych umiejętności co prawda wymaga odrobiny czasu, lecz gdy będziemy posiadać wyszkolonego pracownika – będziemy pewni, ze nasza firma będzie w dobrych rękach. Wciąż odbywające się szkolenia, konferencje oraz kursy we wciąż zmieniającej się branży będą nieoecnioną pomocą i szansa dla nowych pracowników na zapoznanie się z tą dynamiczną branżą.

Wszystkim szukającym pracy życzymy powodzenia! Trzymamy kciuki :)
Zobacz, czy masz szansę dostać pracę w e-commerce

Poradnik dla szukających pracy w branży e-commerce

Agata Banasik

Dodaj komentarz