0

Atrakcyjny sklep internetowy

Masz już sklep internetowy, lecz nie ma w nim tylu zamówień ile byś oczekiwał? A może chcesz założyć sklep internetowy i chcesz uniknąć błędów na samym początku drogi? Dowiedz się dzięki naszym radom jak uatrakcyjnić swój e-biznes!

Poznaj 5 sposobów, według których sklep stanie się atrakcyjniejszy:

1. Zainwestuj w grafikę sklepu

Rozpoczęcie budowania zaufania rozpoczynamy od pierwszych sekund wejścia do sklepu. Estetyka wizualna sklepu sprawia, że Klient chce w nim pozostać i dokonać zakupu. Odpowiedni wygląd wpływa również na konwersję. Strona sklepu internetowego jest wizytówką i przejmuje formę wizerunkową sklepu, dlatego warto zainwestować w indywidualną szatę graficzną, która wzbudza zaufanie. Charakter grafiki będzie dostosowany do branży i produktów w sklepie.

2. Stwórz ciekawą ofertę produktów

Jeśli wiesz w jakiej branży chcesz prowadzić sklep internetowy musisz mieć skompletowaną ofertę produktową. Dzięki gotowym integracjom, które oferują platformy sklepowe możesz w prosty sposób dostarczyć Klientom najlepsze produkty na rynku – jednocześnie tworząc unikalną ofertę. Produkty są integralną częścią sklepu, a ich atrakcyjność przekłada się na sprzedaż i popularność sklepu.  Oferta z niszowymi produktami (odpowiednio wypromowana) ma większe szanse na podbój rynku niż produkty, które są ogólnodostępne.

Sklepy internetowe RedCart

3. Współpracuj z Klientem

Nie wiesz jak możesz poprawić atrakcyjność sklepu? Zapytaj Klientów – oni dokładnie wiedzą, czego oczekują od sklepu internetowego. Dzięki ich podpowiedziom uzyskasz konkretne informacje co w Twoim sklepie można zmienić. Być może jest to kwestia samego wyglądu sklepu (punkt 1), szerszej gamy produktów (punkt 2), szybszej odpowiedzi na zapytania  czy obszerniejszych opisów produktów. Pytając się najbardziej zainteresowanych, co możesz zmienić – budujesz jednocześnie relację i poczucie, że ważne są dla Ciebie kwestie unowocześniania biznesu.  Oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem preferencji konsumentów.

4. Korzystaj z rekomendacji

Rekomendacje produktów czy całego sklepu są zbawiennymi czynnikami całego e-biznesu. Ponad 70% użytkowników, którzy mają kupić produkt w danym sklepie, czyta najpierw opinie w Internecie.  Oceny i komentarze produktów w sklepie dostarczają informacji innym użytkownikom czy towar spełnia ich oczekiwania. Dlatego należy zadbać o najlepszej jakości produkty w sklepie. E-sklep posiadając funkcję oceniania produktów staje się jednocześnie bardziej wiarygodny dla Klientów.

5. Bądź aktywny w Social Media

Podobnie jak w punkcie 3. kanały w Social Media są czynnikiem, który może przełożyć się na wyniki sprzedaży, zaangażowanie i lojalność Klientów. Wszystko zależne jest jednak od specyfiki branży i grupy docelowej do której planujemy się komunikować. Starannie wyselekcjonuj kanały informacyjne w których będziesz powiadamiał Klientów o nowościach, promocjach i konkursach.  Zastanów się również, czy specyfika Twojej branży wymaga bycia w sferze Social Media. Jeśli tak – znajdź swój główny kanał i starannie pielęgnuj regularność postów.

Agata Banasik

Dodaj komentarz