0

5 sposobów na e-mail marketing po Świętach

Jak co roku okres świąteczny był najbardziej gorącym okresem sprzedażowym w każdym sklepie internetowym. Zyski wielokrotnie przekraczają wiele miesięcy „normalnej” sprzedaży. Jak utrzymać dobrą passę i nie stracić dobrego wyniku sprzedaży? Oto 5 sposób jak wykorzystać e-mail marketing w okresie poświątecznym.

Według analityków firmy Listrak, którzy specjalizują się w rozwiązaniach e-mail marketingu sukcesem może okazać się dokładnie spersonalizowana oferta dla Klienta. Dzięki temu zdobędziemy nie tylko jego uwagę, ale i poczucie lojalności. Droga do podniesienia wartości koszyka opisana jest w 5 krokach:

1. Media społecznościowe

Firmy znają potęgę mediów społecznościowych jako doskonałych narzędzi napędzających sprzedaż. Oprócz portalu Facebook, w branży odzieżowej główną rolę odgrywa Pinterest. Na podstawie zachęcających zdjęć Klient dokonuje zakupu. Portale te jednocześnie pozwalają na dialog z marką, sklepem. Oprócz porad, Klienci mają okazję również na dzielenie się opiniami na temat produktów, co będzie prowadziło do dalszych wzrostów na zasadzie marketingu szeptanego. Dla tych, którzy chcą zwiększyć konwersję, zysk oraz pozyskać wiernych Klientów – mogą stworzyć ofertę pod wybranego Klienta na bazie wcześniej dokonywanych przez niego zakupów.

2. Trafna oferta – szybsza sprzedaż

Nie zasypuj Klientów zbyt często informacjami o wyprzedaży tych samych produktów. Lepiej będzie jak pod konkretne grupy Klientów wyślesz produkty, które będą do nich pasować. Starannie dobrane, przedstawiane w atrakcyjny sposób sprzedadzą się szybciej niż kuszenie znaczną obniżką ceny.

Sklep internetowy

3. Najlepszy produkt

Podobnie jak magnes, najlepiej sprzedający się produkt przyciąga wzrok Klientów. Polecając produkt, który najlepiej sprzedawał się w Święta, mailing nie koniecznie musi oferować na niego rabat. Wystarczy, że Twoi Klienci wiedzą, że to właśnie TEN produkt był najlepszy.

4. Nowości

Czas zaskoczyć Klientów nowościami. Pomimo świątecznego szaleństwa zakupowego, zawsze znajdą się jeszcze fundusze na dokupienie paru drobiazgów. Spersonalizowanie oferty pod kątem dokonanych wcześniej zakupów zaoszczędzi nam czas, a Klienta upewni w przekonaniu, że pamiętamy co lubi. I znów takie działanie zapewni nam wzrost lojalności Klienta wobec naszej marki i sklepu 😉 Można również skorzystać z pomocy Asystenta Sprzedaży, który ułatwi nam zbieranie danych z historii zakupów.

5. Ulubione produkty

Każdy lubi powracać do rzeczy, które lubi, bądź przypominają te, które kiedyś mieliśmy. Dlatego bazując na preferencjach (i historii zamówień) Klienta, warto podesłać mu mailing z najlepiej ocenianymi produktami. To powinno skłonić go do dokonaniu zakupu tej rzeczy.

 

Podsumowując: personalizowanie oferty dla Klienta to kluczowe zadanie e-mail marketingu. Należy jednak pamiętać, że lojalności nie zbudujemy na jednorazowej akcji, lecz na stałym wspieraniu naszych działań marketingowych, w którym głównym zainteresowanym jest właśnie nasz kupujący.

Agata Banasik

Dodaj komentarz