0

5 cech, które muszą posiadać osoby zakładające własny biznes – internetowy!

Inspirując się artykułem ze strony Forbes, postanowiliśmy podłączyć się pod wymienione przez portal cechy, jednak włączając w to elementy, które musi posiadać każdy właściciel sklepu internetowego.
Jak założyć sklep internetowy? Jak to mogę zrobić? Masz pomysł na biznes, lecz boisz się podjąć wyzwanie?
Twórcy fundacji Polska Przedsiębiorcza podpowiadają jakie cechy powinna mieć osoba, która chce prowadzić własny biznes.

Zaczynamy!

Motywacja
„Do własnej działalności trzeba dojrzeć. I w odpowiednim momencie podjąć decyzję. Wiek i etap kariery nie mają znaczenia. Wielu dojrzewa do takiej zmiany już na studiach. Inni podczas pracy dla kogoś lub w korporacji. Jeszcze inni – dopiero po utracie pracy. Każdy etap jest dobry. (…) Każda motywacja do działalności na własną rękę jest dobra, nawet gdy nie mamy innego wyjścia.”

W przypadku zakładania sklepu internetowego, zarówno motywacja jak i odpowiedni plan muszą iść w parze! Istnieje możliwość uzyskania dotacji z odpowiednich instytucji na posiadanie własnego biznesu. Mówiąc „chcę założyć sklep internetowy” musisz mieć nie tylko motywację, ale także pomysł na doskonale prosperujący biznes internetowy. Dla każdego, kto postanowił rozpocząć prowadzenie biznesu internetowego najważniejszy jest cel i jego osiągnięcie. Motywację warto rozpocząć wraz z założeniem sklepu testowego – to pierwszy krok, który należy podjąć, by stworzyć własny biznes!

Brak kompleksów
„Biznes polega na działaniu. Wdrażasz, patrzysz, obserwujesz, zmieniasz. Czekanie do ostatniej chwili z jego założeniem może sprawić, że będzie już za późno. Gdy mamy trójkę dzieci i kredyty na karku, może być trudno o dobry start – dodaje Mariusz Turski. (…) Ważne, by odnaleźć w sobie najmocniejsze strony. Wielu ludzi lubi i potrafi robić coś, czego nie lubią i nie potrafią robić inni. Najlepsze biznesy tworzą się z pasji. Zaangażowanie i pasja to sposób na sukces. W trudnych chwilach nie warto załamywać rąk, tylko poszukać w sobie tego, co najcenniejsze – podkreśla Dariusz Żuk”

Jeśli chcesz podbijać internetowy świat  e-commerce, musisz mieć nie tylko dobry pomysł ale i odwagę. Dla tych, którzy mają głowę pełną pomysłów i nie boją się wyzwań, z pewnością w stanie osiągać więcej! Jeśli chcesz na przykład założyć sklep internetowy w branży erotycznej, to nic nie stoi na przeszkodzie. Jeśli czujesz, że jest to branża w której mógłbyś się spełniać, to załóż sklep internetowy i zacznij działać. Dokonaj analizy rynku, sprawdź jakie marże funkcjonują w danej branży. Podglądaj konkurencję – może dostrzeżesz coś, czego nie posiadają w swojej ofercie, a Ty mógłbyś to wykorzystać.  Bądź odważny i nie kieruj się stereotypami.

Sklep internetowy

Pracowitość
„Jeśli już mamy pomysł i odpowiednią motywację, czas na ciężką pracę. Pracowitość to bowiem kolejna cecha lub wręcz warunek sukcesu na swoim.”

Sklep internetowy sam w sobie nie posiada ognistego potencjału. Systematyczność oraz ciężka praca pozwala na osiągnięcie sukcesu. Tworząc sklep internetowy nie tylko musimy napracować się podczas dobierania asortymentu, ale także opracować skuteczną kampanię promocyjną, która przyniesie naszemu biznesowi zysk. Nie bój się poprosić o pomoc specjalistów. Nie ma nic lepszego niż praca zespołowa. Jeśli jest ktoś, kto może Ci pomóc (chociażby graficy) w tworzeniu sklepu internetowego, skorzystaj. Jednak wszystkie prace musisz nadzorować pracę – w końcu chodzi o Twój biznes.

Wytrwałość
„To kolejna cecha, którą każdy biznesmen mieć powinien. I odporność na stres. Ale nie przesadzajmy. Praca w korporacji bywa nie mniej stresująca niż na własnym. (…) Trzeba znaleźć sposób, by biznesowe emocje wyprowadzić na zewnątrz. Rodzina, dom, pies, sport mogą pomóc nam poradzić sobie ze stresem. Nie da się zrobić tego w pojedynkę. Z sukcesem w biznesie jest trochę jak z sukcesem w sporcie. Sportowcy, którzy weszli na szczyt, mieli do pomocy całe sztaby. Wizję i cel realizowała cała ekipa – podkreśla Mariusz Turski.”

Na wyniki, chociażby z pozycjonowania, należy poczekać. W tym czasie możemy nadal rozwijać swój sklep internetowy. Wytrwałość w tym przypadku jest jedyną drogą do ociągnięcia celu – czyli rozpoznawalnego sklepu internetowego. Wytrwałością również trzeba obdarzyć ofertę produktową, która metodą prób i błędów w końcu zostanie idealnie skonstruowana pod oczekiwania Klientów. Wytrwale poszukuj najlepszych sposobów do promocji swojego sklepu. Inwestuj w pozycjonowanie, optymalizuj teksty na stronie, zmieniaj opisy produktów pod słowa kluczowe, dodawaj nowe grafiki. Twórz dialog na temat swojej firmy oraz produktów w mediach społecznościowych, prowadź bloga z poradami na temat użycia swoich produktów. Wytrwałość popłaca!

Pieniądze to nie wszystko
„Zdaniem twórców Polski Przedsiębiorczej biznesowa wizja nie powinna opierać się tylko na pieniądzach. Raczej powinny być one na drugim miejscu. Na pierwszym zawsze jest człowiek. Biznes robimy z ludźmi i dla ludzi. To oni są odbiorcą naszych produktów i usług, i to dla nich muszą być one użyteczne. Pęd do pieniędzy może przeszkodzić w osiągnięciu pełnego sukcesu.”

Prowadząc sklep internetowy, należy pamiętać, że to dla własnych Klientów powinieneś tworzyć (nie, nie tylko promocje), ale również atmosferę sklepu. Doskonała obsługa Klienta, która pozwoli Ci na zdobycie lojalnych Klientów. Pamiętaj, że Twój sklep internetowy musi wywodzić się z Twoich zainteresowań, bądź pasji (ewentualnie doświadczenia w danej branży). Jeśli nie będziesz robił tego, co lubisz, nie będziesz cieszył się z tego co robisz. Działając w sposób sprzeczny ze sobą nie osiągniesz tego, czego oczekujesz – swojego własnego, idealnego biznesu, czyli sklepu internetowego.

 

Cechy właścicieli sklepów internetowych

Tworząc sklep internetowy musisz wykazywać się co najmniej paroma cechami – czy wiesz jakimi?

Agata Banasik

Dodaj komentarz